نابودی یگان توپخانه و شماری پهپاد اوکراین در تقابل با ارتش روسیه

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از انهدام یگان توپخانه‌ای، شماری پهپاد و راکت انداز ارتش اوکراین در مناطق عملیاتی خبر داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در نشست خبری از انهدام یگان توپخانه‌ای ارتش اوکراین و شماری پهپاد و راکت انداز ارتش این کشور در مناطق عملیاتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «نیروهای مسلح روسیه یک یگان توپخانه ارتش اوکراین را در منطقه "خارکی‌یف" که مناطق مسکونی منطقه "بلگورود" را گلوله باران می‌کرد، هدف قرار دادند».

به گفته این ژنرال روس، این یگان توپخانه اوکراین مجهز به تجهیزات آمریکایی بود و طی این حمله موفق بیش از ۱۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

کوناشنکوف در ادامه گفت که موشک‌های دقیق نیروهای هوافضای روسیه ۲ راکت انداز «هایمارس» اوکراین را نزدیک شهرک «کراماتورسک» در جمهوری دونتسک منهدم کردند.

علاوه بر این، یگان پدافند هوایی روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ فروند پهپاد ارتش اوکراین را در دونتسک سرنگون کرد.

روسیه در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات ویژه نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد و از آن زمان تأکید کرد که به دنبال نازی‌زدایی و خلع سلاح اوکراین است.

کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌های روسیه و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن زده‌اند.

در رویدادی مرتبط، یک مقام ارشد پنتاگون روز شنبه گفت که افزایش حملات موشکی روسیه در اوکراین برای نابود کردن تجهیزات دفاع هوایی اوکراین طراحی شده است. «کالین کال» معاون پنتاگون در امور سیاسی، در جریان سفر به خاورمیانه به خبرنگاران گفت: «روس‌ها در تلاشند تا سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین را تحت تاثیر قرار دهند و فرسوده کنند.».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس