تدابیر دولت جدید ایتالیا برای تسهیل ارسال سلاح به اوکراین

وزیر دفاع ایتالیا از تصمیم دولت این کشور برای تصویب قانونی جدید به منظور تسهیل فرایند ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین در سال آتی خبر داد.

به گزارش مشرق، «گیدو کروستو» در گفت‌وگویی با اعلام این خبر افزود: بر اساس این طرح که به مدت یک سال اعتبار خواهد داشت، دولت می‌تواند بدون درخواست مجوز از پارلمان ایتالیا به اوکراین بسته‌های حمایتی ارسال کند.

وی افزود: ایتالیا به حمایت‌های نظامی از اوکراین در زمان‌های مورد نیاز و از روش‌هایی که با شرکای خود در حوزه آنلانتیک و کی‌یف توافق می‌کند، ادامه خواهد داد.

براساس این گزارش، دولت رم به دنبال تصویب قانونی جدید برای سال آینده میلادی در خصوص تامین کمک‌های نظامی و غیرنظامی به اوکراین است.

کروستو از حزب راستگرای «برادران ایتالیا» به رهبری «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر جدید این کشور است.

ملونی از حامیان سر سخت اوکراین است، اما، دو عضو کلیدی دیگر ائتلاف حاکم، «ماتئو سالوینی» و «سیلویو برلوسکونی» هستند که هر دو روابط دیرینه‌ای با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دارند.

رویترز پیشتر به نقل از یک مقام دولت ایتالیا که خواست نامش فاش نشود، نوشته بود که این کشور در حال آماده‌سازی بسته جدید تسلیحاتی برای کمک به اوکراین شامل سیستم‌های دفاع هوایی است.

بر این اساس، رم تا کنون جزئیاتی درباره بسته‌های تسلیحاتی ارسال شده به اوکراین را فاش نکرده ولی رسانه‌های این کشور می‌گویند محموله‌های تسلیحاتی قبلی شامل سامانه‌های هویتزر و خودروهای زرهی بوده است.

همچنین وزیر دفاع ایتالیا به تازگی در گفت‌وگویی تلفنی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا متعهد شد که کشورش تا زمانی که لازم باشد از اوکراین در برابر تهاجم روسیه حمایت می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس