کد خبر 1460022
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
چرا در جام حذفی انگلیس از کارت قرمز دایره‌ای شکل استفاده شد؟

در یکی از بازی‌های جام حذفی انگلیس از کارت قرمزی غیرمعمول استفاده شد.

به گزارش مشرق، در جریان تساوی ۳ - ۳ روز گذشته (یکشنبه) تیم‌های رکسهام و شفیلدیونایتد در دور چهار جام حذفی انگلیس، دین وایت‌استون داور این دیدار در دقیقه ۷۱ اقدام به اخراج دنیل جبیسون از شفیلدیونایتد از زمین بازی کرد، اما این کار را به جای استفاده از کارت قرمز مستطیلی شکل، با کارت قرمز دایره‌ای شکل انجام داد. حالا سؤالاتی برای هواداران به وجود آمده که چرا داور این دیدار از چنین کارت قرمزی استفاده کرده است؟

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های انگلیسی؛ داوران در انگلیس می‌توانند از کارت قرمز با این شکل هندسی متفاوت استفاده کنند. بر این اساس، کارت‌های قرمز دایره‌ای شکل و بیضی شکل برای این مورد استفاده قرار می‌گیرند که سرعت داور در دادن کارت با لمس آن در جیبش را بالا ببرد و در کنار این موضوع بازیکنان یا هوادارانی که کوررنگی دارند بتوانند با دیدن شکل هندسی کارت، از نوع کارتی که داور مدنظر دارد، مطلع شوند. این دست داوران از همان کارت زرد معمول مستطیلی خود استفاده می‌کنند.

پیش از این در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی در مقطع کوتاهی در مسابقات لیگ برتر انگلیس، داوران از این نوع کارت قرمز (کارت قرمز دایره‌ای شکل) استفاده می‌کردند. نانی با پیراهن منچستریونایتد، پالاسیوس در پیراهن تاتنهام، روی کین با پیراهن منچستریونایتد از جمله افرادی بوده‌اند که این نوع کارت قرمز به آنها در جریان بازی‌ها نشان داده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    یعنی اونی کور رنگی داره از فاصله زیاد میتونه گوشه دار بودن رو ببینه؟ بعد یعنی بازیکن ار زمین میره بیرون نمی فهمه که اخراج شده یا کارت زرد گرفته؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس