.

در آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت، ترتیبات تشکیل جلسات و تصمیم گیری هیأت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت مشخص شده است.

به گزارش مشرق، هیأت عالی مولدسـازی دارایی‌های دولت در جلســه ۲۱ دی‌ماه به پیشنهاد مشــترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد جزء ۶ بند ۲ مصوبه شصت و هفتمین شورای عالی هماهنگی اقتصادی، آیین‌نامه اجرایی مصوبه یاد شده را تصویب کرد.

در ماده ۳ این آیین نامه در مورد ترتیبات تشکیل جلسات هیأت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت آمده است: ۱ .جلسات حداقل دو بار در ماه و با دعوت دبیر هیأت تشکیل خواهد شد. ۲ .جلسات با حضور رئیس هیأت و حداقل چهار نفر از سایر اعضا رسمیت مییابد. ۳ . اعضای جلسه باید شخصا در جلسه حضور داشته و از معرفی نماینده خودداری نمایند. تبصره- دبیر هیأت می تواند با موافقت رئیس هیأت از اشخاص مرتبط با دستورجلسات دعوت به عمل آورد تا بدون حق رأی، در جلسه حضور داشته باشند

در ماده ۴ آن نیز در مورد ترتیبات تصمیم گیری هیأت ذکر شده است: ۱ .مصوبات هیأت با حداقل پنج رأی موافق که شامل رأی نماینده رئیس قوه قضائیه یا مقننه باشد، اعتبار دارد. ۲ .هیچ یک از اعضای دارای حق رأی نمی‌توانند رأی ممتنع داشته باشند و الزاما باید رأی خود را به صورت موافق یا مخالف اعالم نمایند. ۳ .دبیر هیأت مکلف است مصوبات هیأت را به استناد آرای ثبت و ضبط شده توسط دبیرخانه هیأت، حداکثر ظرف سه روز کاری جهت اجرا به عنوان مصوبه هیأت ابلاغ نماید.

تبصره- اصلاح این آیین‌نامه با رأی مثبت پنج عضو هیأت بدون رعایت بند (۱)فوق خواهد بود.

در ماده ۱۶ نیز در مورد فرهنگ‌سازی عمومی آمده است: مجری (وزارت اقتصاد) مجاز است به منظور فرهنگسازی و جلب مشارکت عمومی از ظرفیت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شهرداری‌ها، رسانه‌های عمومی و سایر ابزارهای اطلاع‌رسانی استفاده نماید. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است همکاری لازم را معمول نماید، تا یک درصد از عواید حاصل از فروش و مولدسازی دارایی‌ها از محل هزینه های اجرایی کارمزد به این موضوع اختصاص می‌یابد.

در ماده ۱۸ در مورد ضمانت اجرا نیز ذکر شده است: عدم اجرای تکالیف مقرر در این آیین نامه و ایجاد هرگونه ممانعت در اجرای تصمیمات هیأت جهت مولدسازی دارایی های دولت توسط اشخاص، تخلف تلقی شده و مرتکبین، حسب مورد به تنبیهات موضوع ماده(۹) قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت توسط مرجع ذیصالح و مجازات مقرر در ماده (۵۷۶) قانون مجازات اسلامی بدون تعویق و تعلیق و تخفیف محکوم خواهند شد.

متن کامل آیین نامه مولدسازی دارایی‌های دولت را اینجا دریافت کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    شفافیت
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    قدرت دولت محصول امکاناتش است
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    حراج به اموال ملت نمونه ان را برید در شرکتهای فروخته شده در اراک و بندر عباس جستجو کنید
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    آیین نامه بزخری اموال عمومی
  • کاظم IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    مولد سازی یعنی چی؟
  • حسن IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    ما از اول عمر خود قانونی که مصونیت قضایی داشته باشد را نداشتیم مگر کاپیتولاسیون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس