کد خبر 1460122
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷

فاصله تهران استانبول چقدر است؟

قرارگیری استانبول در مرز شمال غربی کشور و فاصله کم تهران استانبول باعث شده افراد زیادی به این شهر سفر کنند. راه‌های مختلفی برای سفر به این شهر وجود دارد. در این مطلب قصد داریم تمامی راه‌های ممکن برای رسیدن به آن را بیان کنیم تا برنامه خوبی برای مسافرت خود بچینید.

در سواحل دریای مرمر به استانبول می‌رسید که بخش غربی آن متعلق به اروپا و بخش شرقی آن در آسیا قرار گرفته است. مسافت و زمان رسیدن به مقصد، با توجه به انتخاب راه‌های هوایی یا زمینی متفاوت خواهد بود. اطلاع از هر روش می‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.یکی از روش ها خرید آنلاین بلیط تهران استانبول علی بابا می باشد که سایت معتبری است .

حد فاصل تهران استانبول با قطار

یکی از راه‌های زمینی و مناسب برای سفر با اکیپ، قطار است. در کوپه قطار بشینید و از مسیر لذت ببرید؛ بنابراین دیگر متوجه حدفاصل ۷۰ ساعته این مسیر نخواهید شد. خود را برای یک سفر سه روزه آماده کنید. ابتدا از مبدا تهران، بلیط قطار آنکارا را تهیه می‌کنید. سپس برای رسیدن به استانبول، از آنکارا سوار قطار می‌شوید.

این تنها راه نیست. شما می‌توانید با گذر ازایستگاه زنجان و رسیدن به‌ ایستگاه تبریز، بلیط قطار را به مقصد وان خریداری کنید. بعد به اسکله شهر وان رفته و با گذشت پنج ساعت از طریق کشتی به‌ایستگاه تات وان می‌رسید. بنابراین از طریق راه‌های هوایی و زمینی، خودتان را از وان به تات ترکیه برسانید و از آن جا به مقصد استانبول راه بیفتید. به طور کلی در این مسیر، از ‌ایستگاه‌های مختلفی عبور می‌کنید:

  • تهران
  • قزوین
  • زنجان
  • میانه
  • تبریز
  • مرند
  • ماکو
  • مرز بازرگان و گوربولاغ
  • دغوبایزید
  • آغوری
  • ارزروم
  • ارزنجان
  • آماسیا
  • بلو
  • ایزمیت

استفاده از ماشین برای رسیدن به استانبول

افراد زیادی برای رفتن از مسیر تهران استانبول، ماشین‌های شخصی را انتخاب می‌کنند تا بتوانند در هر بخشی از مسیر توقف کنند و بعد به راه خود ادامه دهند.

فاصله تهران استانبول چقدر است؟

مرز بازرگان

برای رسیدن به مرز بازرگان، ابتدا باید تا تبریز بروید. سپس با طی کردن مسافت ۲۹۰ کیلومتری، می‌توانید از شهرهای مرند و ماکو بگذرید. بعد از این شهرها به مرز بازرگان می‌رسید که در حوالی گوربولاغ به عنوان اولین شهر ترکیه قرار گرفته است. اکنون باید یک مسافت تقریبا ۱۵۴۰ کیلومتری را در ۲۶ ساعت طی کنید. در هر قسمتی از مسیر که خواستید بایستید و از مسیر لذت ببرید.

مرز رازی

علاوه بر مرز بازرگان، مسیر دیگری نیز برای رسیدن به استانبول وجود دارد. شما باید خود را به شهر خوی در آذربایجان غربی برسانید. سپس تا مرز رازی مسیر ۶۵ کیلومتری پر پیچ و خمی را طی کنید. البته ساعت حرکت خود را به گونه‌ای تنظیم کرده که بتوانید در ساعات فعالیت آن، عبور کنید. مرز رازی تنها در ساعت ۹ تا پنج بعدازظهر فعال است. برای رسیدن از مرز رازی به استانبول، باید مسافتی معادل ۱۸۲۷ کیلومتر را طی کنید. البته با عبور از این بخش، می‌توانید توقفی هم در شهر وان ترکیه داشته باشید.

مرز سرو

با عبور از مرز سرو در نزدیکی ارومیه نیز می‌توانید سری به بازارچه‌های میان راه بزنید. مرز سرو به صورت شبانه روزی فعالیت داشته و تا استانبول، ۱۸۶۷ کیلومتر فاصله دارد. هزینه‌های لازم برای پلاک بین‌المللی، کاپوتاژ، برچسب CD و IR و مجوز خروج از کشور را فراموش نکنید. لازم است که گواهینامه بین‌المللی هم داشته باشید.

فاصله تهران استانبول چقدر است؟

رفتن به استانبول با اتوبوس

اتوبوس‌های مسیر تهران استانبول امکانات خوبی دارند و VIP هستند. شما با خرید بلیط، مسافتی ۲۰۰۰ کیلومتری در پیش دارید. با تهیه بلیط در پایانه بیهقی یا غرب، با اتوبوس سفر می‌کنید و برای رسیدن به استانبول، از مرز بازرگان عبور خواهید کرد. میزان بار هر فرد باید معادل ۲۰ کیلوگرم باشد و به ازای هر کیلو اضافی، باید مبلغی معادل %۵/۲ قیمت کل بلیط به عنوان جریمه پرداخت شود. این مسیر با اتوبوس در بازه زمانی ۳۰ الی ۴۰ ساعته طی می‌شود و به مقصد خود خواهید رسید.

تجربه سفر به استانبول با هواپیما و فاصله آن تا تهران

با استفاده از خرید بلیط هواپیما، می‌توانید این مسیر سه روزه را در ۵/۲ الی سه ساعت طی کنید. بعد از گذر از مسیر هوایی ۲۰۴۱ کیلومتری، نهایتا در فرودگاه آتاتورک واقع در ناحیه اروپایی استانبول یا فرودگاه صبیحه در ناحیه آسیایی این شهر فرود خواهید آمد.

بنابراین تمامی راه‌های رسیدن از تهران تا استانبول را بررسی کردیم و بر اساس مسافت آن می‌توانید بهترین روش را انتخاب کنید. اگر اصلا حوصله مسیرهای طولانی را ندارید یا قرار است برای یک سفر کاری بروید، هواپیما بهترین وسیله ارتباطی است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس