کد خبر 1460181
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
سردار حسن کرمی

در اعتراضات و ناآرامی‌های اخیر، توان دشمن در کشاندن مردم به صحنه و کف خیابان، بسیار ضعیف بود؛ حتی از فتنه‌های دوره های گذشته از جمله، آبان‌ماه‌۹۸ و دی‌۹۶ ضعیف‌تر بودند.

به گزارش مشرق، سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه فراجا طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت:

در اعتراضات و ناآرامی‌های اخیر، توان دشمن در کشاندن مردم به صحنه و کف خیابان، بسیار ضعیف بود؛ حتی از فتنه‌های دوره های گذشته از جمله، آبان‌ماه‌۹۸ و دی‌۹۶ ضعیف‌تر بودند؛ اما از نظر عملیات روانی، بسیار قوی حمایت می‌شدند تا جایی که آمریکایی‌ها و اکثر دولت‌های ریز و درشت اروپایی با تمام توان به شیوه‌ها و شگردهای تبلیغاتی متوسل شدند تا دل مردم را خالی کنند. ولی با این حال نه‌ تنها نتوانستند کوچک ترین خللی در اراده مردم در دفاع از ارزش‌های دینی ایجاد کنند، بلکه مردم به‌صورت گسترده برای حمایت از نظام به خیابان‌ها آمدند و از طرف دیگر، نیروها با حوصله و کار اطلاعاتی، چهره منافقان و نفوذی‌ها را به‌طور گسترده شناسایی کردند.

بعد از ۳۱شهریور، ناآرامی‌ها بسیار محدود شد و مردم معترض، صف خود را از آشوب‌طلبان جدا کردند؛ که این امر دلایل مختلفی داشت. نخستین دلیل، این بود که آشوب‌طلبان خیلی زود به خشونت متوسل شدند و شبکه‌های خبری آنها با ترویج و تبلیغ خشونت از شبکه‌های تروریستی، نیت پلید خود را برای مردم روشن کردند. تیراندازی با سلاح‌های جنگی به‌سوی مردم و نیروها، حمله اراذل و اوباش با قمه و چاقو به نیروها، استفاده از مواد انفجاری و آتش‌زا، خیلی سریع جواب معکوس داد و خودشان طعمه آتشی شدند که با دلارهای آمریکایی‌ها، آل‌سعود و صهیونیست‌ها بر افروخته بودند.

نداشتن وجهه مردمی لیدرهای آشوبگران، دومین دلیل جدا شدن صف معترضان واقعی از معترض نماها بود. آنها افرادی را به‌عنوان لیدر و پیشرو اعتراضات، معرفی کردند که عمدتا سابقه کیفری داشتند یا جزو اشخاص شرور و اراذل و اوباش محل خود بودند و در محل زندگی شان، وجهه خوبی نداشتند. مشخص بود مردم نمی‌خواستند دنباله‌رو اشخاصی باشند که دارای سوء سابقه و به قانون گریزی و لاابالی گری شهرت دارند.

هدف قرار گرفتن اعتقادات دینی مردم از سوی آشوب‌طلبان، سومین دلیل فروکش کردن ناآرامی‌های اخیر بود. اگر چه در اعتراضات اخیر، چند نفری کشف حجاب کرده‌اند، اما اکثریت زنان و مردان ایرانی معتقد به اصول و مبانی دینی هستند و به ناموس حساسیت خاصی دارند. اغلب زنان ایران که به داشتن حجاب پایبندند، وقتی که متوجه شدند آشوب‌طلبان، مخصوصاً هدایت‌کنندگان آنها افراد فاسد و دارای سابقه سوء اخلاقی هستند، همراهی با آنها را به صلاح و مصلحت خود ندیدند.

از سوی دیگر تصور و پیش‌بینی برنامه‌ریزان آشوب‌ها از عکس‌العمل مردم، نادرست بود که ثمره شناخت ناصحیح و ناقص آنها از مردم ایران بود. بسیاری از کسانی که در شبکه‌های خبری فارسی زبان خارج از کشور، مروج خشونت و انجام عملیات‌های تروریستی بودند، دارای پرونده قطور خیانت به مردم بوده و مشهور به وطن فروشی هستند. آنها کسانی هستند که مردم را در سال‌های سخت تنها گذاشتند و به دنبال عیاشی و ولخرجی، به دامن دشمنان مردم پناه بردند. اغلب آنها از سواد، تجربه و مهارت لازم برای هدایت مردم برخوردار نیستند و برای تشخیص صحیح نیازها و خواسته‌های مردم، دانش و علم لازم را ندارند. برگزاری راهپیمایی اعتراضی در شهر برلین نیز چهارمین دلیل جدا شدن معترضان از آشوب طلبان بود. این راهپیمایی کاملا علیه خودشان شد. در آن راهپیمایی، بیش از ۱۰پرچم از دسته‌ها و گروه‌ها بالا رفت که معنی و مفهوم آن یعنی اختلاف، چندگانگی و سهم‌خواهی و در نهایت تجزیه طلبی بود. از همه مهم‌تر، وجهه اجتماعی نادرست سخنرانان، عامل اصلی این اجتماع بود. حضور منافقین وطن‌فروش، گروهک‌های تجزیه‌طلب کُرد (دمکرات و کومله) و... در این راهپیمایی، دلیل دیگری بود که مردم تیزهوش ایران، خیلی زود به اهداف پلید آنها پی بردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس