کد خبر 1460651
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کره جنوبی موشک بالستیک جدیدی را آزمایش می‌کند

کره جنوبی، در هفته جاری موشک بالستیک جدید خود، موسوم به «هیونمو» را آزمایش خواهد کرد، این آزمایش موشکی، تنها چند روز بعد از سفر دبیرکل ناتو به سئول انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه روز چهارشنبه گفت: کره جنوبی قصد دارد یک موشک بالستیک قدرتمند جدید را در اواخر این هفته آزمایش کند، تا بازدارندگی نظامی خود را در برابر تهدیدات هسته ای و موشکی فزاینده کره شمالی تقویت کند.

به گفته این منبع، آژانس دولتی توسعه دفاعی کره جنوبی قرار است روز جمعه آزمایش این موشک موسوم به هیونمو-۵ را در سایت آزمایشی آنهونگ در تائان، ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی سئول انجام دهد.

اخطار ناوبری برای مناطقی که از محل آزمایش تا آب‌های حدود ۳۰۰ کیلومتر دورتر هستند برای روزهای جمعه و شنبه صادر شده است.

این موشک توانایی حمل کلاهک به وزن ۸ تا ۹ کیلوگرم با نیروی رانش ۷۵ تنی را دارد و پس از رسیدن به اوج با سرعت ۱۰ ماخ فرود می‌آید.

حداکثر برد آن ناشناخته باقی مانده است، اما ناظران می گویند که ممکن است بتواند ۳۰۰۰ کیلومتر یا دورتر پرواز کند، مسافتی که توسط یک موشک میان برد تحت پوشش قرار می گیرد.

انتظار می‌رود که این موشک، در صورت به‌کارگیری، به‌عنوان بخش اصلی عملیات مجازات عظیم و تلافی‌جویانه کره (موسوم به KMPR)، که یک طرح عملیاتی برای ناتوان کردن رهبری کره شمالی در یک درگیری بزرگ است، عمل کند.

این عملیات شامل ستونی از ساختار بازدارندگی سه محوره است که شامل پلت فرم حمله پیشگیرانه Kill Chain و سامانه دفاع هوایی و موشکی کره است.

«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو روز یکشنبه با هدف تقویت روابط این ائتلاف با متحدان آمریکا شامل کره جنوبی و ژاپن در مواجهه با جنگ در اوکراین و افزایش رقابت با چین وارد سئول شد.

استولتنبرگ در مصاحبه‌ای گفت: قویاً معتقدم که ما باید مشارکت بین کره و ناتو را تقویت کنیم، زیرا امنیت روز به روز بیشتر به هم پیوسته می‌شود. آنچه در آسیا، هند و اقیانوسیه رخ می‌دهد، برای اروپا و ناتو و بالعکس اهمیت دارد.

وی افزود: در حالی که ناتو همچنان بر اروپا و آمریکای شمالی متمرکز خواهد بود، اعضای آن تحت تأثیر مسائل در سراسر جهان هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 6
    جالبه یک سری کشور ها که فقط بالستیک دارن نیرو هوایی زمینی دریایی فرسوده دارند خودشان را از کشورهای که نیرو هوایی زمینی دریایی پیشرفت تر دارن قدرتمند تر می دانند
    • يه نفر IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      0 0
      منظورت ايرانه؟
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    جالبه قوی ترین موتور موشکی ایران برا ذوالجناحه با 74 تن رانش موتور موشکی کره جنوبی 75 تن رانش داره کل کره شمالی 300 کیلومترم نیست برد موشکم نامشخص !!! این موشک مرحله اولش کاملا مناسب برا موشک قاره پیماست اما هیچ کشوری محکوم نکرد سازمان ملل هم اعلام نگرانی نکرد و رسما هم این موشک جنگی اعلام شده دیگه خودتون حساب کنید دنیا چه خبره در ضمن ذخایر اورانیوم کره و ژاپن براساخت 100 ها بمب اتم کافیه حتی رسانه های غربی غیر رسمی ابراز نگرانی کردن !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس