کد خبر 1460865
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
کره شمالی: پاسخ ما به هرگونه اقدام نظامی آمریکا بسیار شدیدخواهد بود

کره شمالی پس از رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی هشدار داد که در مقابل هر گونه اقدام نظامی ایالات متحده «شدیدترین واکنش» را نشان می‌دهد و با واشنگتن گفت‌و گو نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه کره شمالی پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای در خبرگزاری KCNA این کشور منتشر شد، اعلام کرد، تا زمانی که واشنگتن سیاست‌های خصمانه خود را ادامه بدهد پیونگ یانگ علاقه‌ای به گفت‌وگو نخواهد داشت.

این بیانیه افزود: وضعیت سیاسی و نظامی شبه جزیره کره و منطقه به دلیل رزمایش‌های مقابله‌جویانه و پرخطر و اقدامات خصمانه آمریکا و نیروهای دریایی‌اش به منتهی‌الیه خط قرمز خود رسیده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در این بیانیه درباره «سناریوی خطرناک آمریکا که شبه جزیره کره را به یک زرادخانه بزرگ ومنطقه جنگی پرمخاطره‌تر تبدیل می‌کند» ، هشدار داد.

کره شمالی همچنین اعلام کرد که به هر گونه اقدام نظامی آمریکا با شدیدترین واکنش پاسخ خواهد داد و برای این کار راهبردها و امکاناتی همچون «مخرب‌ترین نیروی هسته‌ای» در اختیار دارد.

آمریکا و کره جنوبی چهارشنبه بر فراز دریای زرد رزمایش هوایی با مشارکت یک بمب‌افکن راهبردی بی-۱بی و جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ و اف-۲۲ نیروی هوایی ایالات متحده و و جنگنده‌های اف-۳۵ کره جنوبی برگزار کردند.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رزمایش مشترک اراده و قابلیت‌های آمریکا برای ایجاد بازدارندگی گسترده و قوی در مقابل تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی را نشان می‌دهد.

این رزمایش در حالی برگزار شد که کره شمالی نسبت به حمایت آمریکا از متحدانش ابراز تردید کرده است و به توسعه موشک‌های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک های هسته‌ای ادامه می‌دهد. این موشک‌ها قابلیت اصابت به خاک آمریکا را دارند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا سه شنبه در سفر به سئول گفت که ایالات متحده تجهیزات نظامی پیشرفته‌تری به کره جنوبی ارسال خواهد کرد که جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۲۲ نیز در میان آنها خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    4 0
    بایدن خودش خیس کرد باان نوکرش کره جنوبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس