حماس حمله به شهرک‌نشینان به کلیسایی در شهر قدس را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» حمله چند شهرک نشین صهیونیست به کلیسایی قدیمی در بخش قدیمی شهر قدس اشغالی و تخریب آن و تلاش برای به آتش کشیدن این مکان مقدس را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، این جنبش در بیانیه‌ای حمله به این کلیسا را اقدامی نژاد پرستانه و در تعارض با آموزه‌های ادیان آسمانی و اسناد مورد توافق در عرصه بین الملل توصیف کرد.

حماس افزود: این جنایت ادامه جنایات روزمره و سازمان یافته اشغالگران علیه مقدسات، کلیساها و قبور تاریخی و تلاش آنها برای یهودی سازی قدس و تسلط بر این شهر و تغییر هویت و اخراج اهالی آن است، اما عربیت این شهر خدشه ناپذیر بوده و این جنبش بر عهد خود برای حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی باقی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس از جامعه بین الملل و کمیته‌ها و نهادهای حقوقی خواست در این زمینه مسئولیت پذیر بوده و از تجاوز اشغالگران و شهرک نشینان به مقدسات اسلامی و مسیحی جلوگیری نموده و به جنایات آنان در محاکم بین المللی رسیدگی شود.

شهرک نشینان صهیونیست امروز (پنجشنبه) به یک کلیسای قدیمی در شهر قدس اشغالی یورش برده و تلاش کردند آن را به آتش بکشند. نگهبان این مکان مقدس اعلام کرد افراد تعرض کننده به این مکان مقدس اسرائیلی بودند اگر چه پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده آنها گردشگر آمریکایی بوده‌اند.

شهرداری قدس در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: ۳ شهرک نشین ساختمان این کلیسا که در مقابل مدرسه العمریه واقع شده است را مورد حمله قرار داده و نسبت به تخریب محتویات آن اقدام نموده و برای آتش زدن آن تلاش کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نگهبان کلیسا با شهرک نشینان مقابله کرده و پس از این اقدام متجاوزانه پلیس حاضر در محل را در جریان گذاشته است.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: یک گردشگر آمریکایی مظنون به تخریب این کنیسه قدیمی در شهر قدس را بازداشت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    1 0
    بیشرفا مجسمه حضرت مسیح روشکستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس