کد خبر 1381390
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۱
لبنانی‌ها در حمایت از قدس راهپیمایی کردند

مردم لبنان یکشنبه شب و همزمان با برگزاری راهپیمایی موسوم به "پرچم"  به خیابان ها آمدند و این اقدام رژیم اسرائیل را به شدت محکوم کردند.

به گزارش مشرق به پایگاه خبری "العهد" لبنان،  مردم این کشور عصر امروز (یکشنبه) با در دست داشتن پرچم فلسطین در اردوگاه‌های "رود البارد" و البداوی" در شمال لبنان با دادن شعارهایی، موضع کشورهای سازشکار توطئه گر علیه قدس اشغالی را به شدت محکوم کردند.

لبنانی‌ها در حمایت از قدس راهپیمایی کردند

از سوی دیگر حزب خلق دمکراتیک با راه اندازی راهپیمایی موسوم به "راهپیمایی پرچم فلسطین" در شهر صیدا، راهپیمایی پرچم رژیم صهیونیستی در قدس را به چالش کشیدند.

معترضان در این گردهمایی که از اتباع لبنانی و فلسطینی تشکیل شده بود با حمل پرچم فلسطین و به اهتزاز درآوردن آن، شعارهایی در حمایت از مقاومت ملت فلسطین و استقامت افسانه وار آنها در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی شدند که تحت حمایت آمریکا و کشورهای غربی قرار دارد.

لبنانی‌ها در حمایت از قدس راهپیمایی کردند

از میدان شهدا تا میدان ستاره در مرکز شهر صیدا، تظاهرکنندگان خشمگین پرچم‌های رژیم صهیونیستی را به زمین انداخته و با آتش زدن آنها، شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و حاکمان خیانتکار عرب سردادند.

محمد حشیشو دبیرکل حزب خلق دمکراتیک خطاب به مردم فلسطین گفت که شما تنها نیستید و همه ما با شما هستیم و همه ما نیروهای مقاومت هستیم، فدای فلسطین و سربازان جنگ برای آزادسازی فلسطین هستیم.

  عصر روز یکشنبه مردم اردن نیز در اقدامی مشابه عصر امروز (یکشنبه) با در دست داشتن پرچم کشورشان و پرچم فلسطین در امان در مخالفت با برگزاری راهپیمایی پرچم از سوی شهرک نشینان صهیونیست در قدس اشغالی تجمع کردند.  

شرکت کنندگان  پرچم اردن و فلسطین را در دست دارند و خطاب به شهرک نشینان صهیونیست شعار «پرچم‌هایتان برافراشته نمی‌شود و با پرچمتان پایین بیایید» خشم خود را از برگزاری راهپیمایی پرچم توسط شهرک نشیان صهیونیست در شهر قدس ابراز کردند.

در همین راستا، چندین شهر در کرانه باختری عصر امروز (یکشنبه) شاهد تظاهراتی در محکومیت یورش شهرک نشینان به قدس و مسجد الاقصی بود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که در خیابان‌های اصلی شهرهای طوباس، جنین و طولکرم برگزار شد، پرچم‌ها و بنرهای فلسطینی را در محکومیت یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی و برگزاری راهپیمایی پرچم، به اهتزاز درآوردند و بر تداوم مقاومت تا شکست اشغالگران و آزادسازی سرزمین فلسطین تاکید کردند.

در نوار غزه نیز  صدها دانشجوی دانشگاه الاقصی با برافراشتن پرچم‌ها و بنرهای فلسطینی در محکومیت جنایات اشغالگران صهیونیست علیه مردم فلسطین و تلاش آن‌ها برای هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس  و تلاش‌های مستمر اشغالگران برای یهودی‌سازی شهر قدس در یک تجمع اعتراضی شرکت کردند.

شهرک نشینان صهیونیست امروز (یکشنبه) پرچم‌های اسرائیل را تحت حمایت پلیس این رژیم اشغالگر در صحن مسجد الاقصی به اهتزاز درآوردند  و پلیس رژیم صهیونیستی با حمله به نمازگزاران مسلمان تعدادی از ساکنان قدس را دستگیر کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس