کد خبر 1381660
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
لبنان

روزنامه الاخبار لبنان در شماره امروز خود نوشت که به احتمال زیاد نبیه بری به عنوان رئیس پارلمان این کشور انتخاب خواهد شد.

به گزارش مشرق، روزنامه الاخبار در شماره امروزش نوشت که تعداد آرای تنها کاندیدای ریاست پارلمان لبنان به ۶۵ رأی رسیده است و به احتمال زیاد او در اولین جلسه پارلمان در سال ۲۰۲۲ به عنوان رئیس آن انتخاب خواهد شد.

طبق نوشته روزنامه الاخبار، ۴۸ ساعت مانده به اولین جلسه پارلمان لبنان که در آن رئیس، نایب ریئس و اعضای دفتر در آن مشخص خواهد شد، تعداد آرای نبیه بری به عنوان تنها کاندیدای ریاست به بیش از ۶۵ رأی رسیده است.

پیشتر نبه بری خواستار برگزاری جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس و نایب رئیس مجلس در روز سه شنبه شده بود.

بیشتر بخوانید:

اولین شکست سیاسی جعجع پس از انتخابات لبنان رقم خورد

الاخبار در ادامه نوشت: شرایط مثبتی برای انتخاب رئیس پارلمان حاکم است، اما نتیجه توافق در این گونه مسائل در لحظات آخر مشخص می‌شود.

نبه بری از سیاستمداران لبنانی است که از سال ۱۹۸۴ تا کنون رهبری جنبش امل را در این کشور بر عهده دارد. وی همچنین از سال ۱۹۹۲ تا کنون ریاست پارلمان لبنان را عهده دار بوده است.

انتخابات پارلمانی لبنان ۲۵ اردیبهشت ماه (۱۵ ماه می) در فضایی آرام و دموکراتیک در داخل این کشور و بدون مشکل خاصی برگزار شد. میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی لبنان بیش از ۴۱ درصد اعلام شد.

بر اساس اعلام رهبران مقاومت در لبنان، ۷۷ نفر از نمایندگان جدید حامی گزینه مقاومت هستند. این در حالی است که سفارت‌های عربستان و آمریکا در لبنان، با صرف هزینه‌های هنگفت حامی کاندیدای مخالف مقاومت بودند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس