وزیر کار: دولت عزم جدی برای کاهش نرخ بیکاری در کشور دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید در بحث اشتغال یک توازن در استان‌ها ایجاد شود، گفت: دولت عزم جدی برای کاهش نرخ بیکاری در کشور دارد.

به گزارش مشرق، سیدصولت مرتضوی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان کرمانشاه که با حضور استاندار و شماری از نمایندگان مجلس در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: دولت بنا دارد نرخ بیکاری در کشور را کاهش دهد که این مهم در استان های محروم که نرخ بیکاری بالای ۱۰ درصد دارند به شدت پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه به آموزش در حوزه اشتغال باید توجه ویژه ای شود اظهار کرد: باید بستر توانمندسازی افراد را در این عرصه فراهم کرد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این آمادگی را دارد تا صددرصد هزینه های آموزش این افراد را تامین و امتیازاتی را نیز برای آنها در نظر بگیرد.

مرتضوی یادآور شد: برای سال آینده اعتبارات خوبی از محل تبصره های ۱۶ و ۱۸ که ادغام شده اند پیش بینی شده و اختیارات زیادی نیز به استانداران اعطا شده است.

وی تاکید کرد: در همین راستا پیش بینی شده است اعتبارات براساس اسناد آمایشی و اطلس اشتغال و مزیت های نسبی هر استان تخصیص پیدا کند که به این وسیله توازنی در اشتغال استان‌ها ایجاد شود.

مرتضوی با اشاره با وضعیت بیکاری استان کرمانشاه نیز گفت: به هیچ عنوان زیبنده این استان نیست که با وجود داشتن منابع و پتانسیل های فراوان از پدیده بیکاری رنج ببرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه مصوبات خوبی در زمینه طرح های زیربنایی نیروگاهی و احیای طرح های راکد اقتصادی به تصویب رسید.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به بحث اشتغال در این استان نیز گفت: در همین راستا برای نخستین بار در کشور قرارگاه اشتغال در این استان تشکیل شد که تاکنون مصوبات بسیاری خوبی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    آقای وزیر منم عزم جدی دارم که هزارساله بشم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس