وزیر دفاع آمریکا لوید آستین

وزیر دفاع آمریکا ضمن تاکید بر مخالفت واشنگتن با ارائه جنگنده به اوکراین، گفت که ارسال تجهیزاتی مانند توپخانه، پدافند هوایی، خودروهای زرهی و آموزش به نظامیان کی‌یف را افزایش می‌دهند.

به گزارش مشرق، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز (پنجشنبه) ضمن تکرار مخالفت واشنگتن با ارائه جنگنده به اوکراین، از تمرکز روی ارائه قابلیت‌های ضدحمله به کی‌یف خبر داد.

آستین در گفتگو با خبرنگاران پیش از ترک فیلیپین، گفت روابط واشنگتن و مانیل محکم و آهنین است و آمریکا به تقویت هرچه بیشتر این ارتباط ادامه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی ضمن اشاره به توافق با مانیل برای دسترسی گسترده‌تر نیروهای آمریکایی به پایگاه‌های نظامی فیلیپین، توضیح داد که این اقدام فرصتی برای افزایش اثربخشی و قابلیت همکاری بین دو کشور است.

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه با طرف فیلیپینی درباره اقدامات قاطع علیه چین رایزنی کرده، اظهار داشت: «این اقدامات به دلیل تداوم ادعای پکن برای مالکیت بر دریای غرب فیلیپین [دریای جنوبی چین] بسیار مهم هستند».

آستین ضمن تاکید بر مخالفت آمریکا با ارائه هرگونه جنگنده به اوکراین، تصریح کرد: «ما روی ارائه قابلیت‌های مورد نیاز برای ضدحمله مؤثر اوکراین در فصل بهار، تمرکز کرده‌ایم».

طبق این گزارش، وی ادامه داد: «ما درباره توپخانه و پدافند هوایی گفتگو کرده‌ایم. تلاش زیادی هم برای ارائه خودروهای زرهی بیشتر انجام دادیم. ما همچنین آموزش نظامیان اوکراینی را افزایش داده‌ایم تا بتوانند از این ابزارهای پیشرفته به‌صورت مؤثر در جنگ استفاده کنند».

بامداد امروز «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا با بیان اینکه واشنگتن به دنبال استفاده از ابزاری از کمک به کی‌یف در رقابت‌های انتخاباتی است، گفته بود آنچه که اکنون در اوکراین رخ می‌دهد بخشی از تلاش برای ایجاد نظم نوین جهانی است. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • کرامت سلیمی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 1
    چرا رسانه ها به راحتی از روی برخی از اخبار عبور می کنند و این اخبار را به چالش نمی کشند؟ گفته می شود که روسیه مثلا رقیب امریکاست و حتی اصطلاح ابرقدرت در مورد کشور روسیه به کار می رود. به راحتی مقامات و سازمانهای امر یکایی در مورد روسیه و سرنوشت و اینده این کشور اظهار نظر و پیشگویی می کنند. اما هیچ فرد یا سازمان روسی در مورد امریکا و سرنوشت ان اظهار نظر و پیشگویی نمی کند. چرا سازمان جاسوسی کا . گ . ب که مدعیست از سازمان سیا نیز قوی تر و پرنفوذتر است عملا هیچ نقشی ایفا نمی کند؟ ایا این موضوع نشان نمی دهد که روسیه کاملا تحت کنترل امریکاست؟ ایا نشان نمی دهد که امریکا خودش یک رقیب ظاهری ایجاد کرده و با کمک این رقیب ظاهری هر موقع اراده کند ، دنیا را درگیر بحران و جنگ و قحطی و... می کند؟ رسانه ها باید خود را از زندان تعصبات و باورهای کهنه و موروثی ازاد کنند و نقش پررنگتری در صحنه سیاسی داشته باشند. سایت شما اخباری منطقی تر و واقعی تر از خیلی از رسانه ها منتشر می کند. شما این فرصت را دارید که یک اینفلوئنسر باشید و با تلاش برای افشای دروغ های گلوبالیستها مخصوصا دروغ سلاح هسته ای صاحب تاریخ شوید. بی تفاوت نباشید اگر غافل باشید خیلی زود دیر میشه و دیگه نمیشه کاری کرد. و اکنون به سمت خورشید حقیقت بروید. و فروغ دامنگستر خورشید....... والشمس و ضحی ها
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 3
      هر چه هست . بوده و خواهد بود . روسیه همیشه دشمن ایران بود
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز و اروپایی‌های نوکر همیشه دشمن ایران بوده، هستند و خواهند بود و فقط کشیدهٔ نر و ماده و تودهنی حالیشونه!!!!
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 2
    فاسدترین کشور روسیه است فقط منافع خودش میخواهد
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      2 0
      روت نمیشه بگی زنده باد اسرائیل درسته؟
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      2 0
      مزدوری یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز و اروپایی‌های نوکر آدمکش خیلی کار بدیه، خجالت بکشین اغتشاشوها!!!!!!
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 0
    فعلا که صدام مامور سازمان سیا 30 سال پیش 300 هزار جوان ایرانی را به شهادت رسانده و 200 هزار نفر دیگر را در سوریه و 800 هزار نفر را در عراق وافغانستان به خاک و خون کشیده است
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 0
    ایران باید مراکز تسلیحات سازی خود را به زیر زمین و زیر کوهها منتقل کند هر قدر هم هزینه داشته باشد
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    2 0
    ایران باید ساخت 10 برابری موشک های بالستیک و و ده برابری پهبادهایی همچون مهاجر 6 و شاهدهای 129 و 181 هر کدام به تعداد 10 هزار شروع نماید چون بوی جنگ در خاورمیانه دارد شنیده می شود و اینها بازدارنده هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس