کد خبر 1461104
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
آمریکا استقلال اروپا را درهم شکست/بی احترامی غرب به کشورهای مستقل

سرگئی لاوروف گفت که غربی ها به بی طرفی کشورهای در حال توسعه احترام نمی‌گذارند و حق خود می‌دانند که برداشتشان را از دموکراسی به دیگران تحمیل کنند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، وزیر امور خارجه روسیه طی سخنانی گفت: غرب آشکارا در حال تشدید درگیری در اوکراین است و ما در بحبوحه یک نبرد ژئوپلیتیکی قرار داریم. ما می‌بینیم که چگونه کل ناتو علیه روسیه وارد جنگ شده است.

بر اساس این گزارش، «سرگئی لاوروف» در نشست مشترک خبری با شبکه تلویزیونی «روسیه ۲۴» و خبرگزاری «نووستی» افزود: ایالات متحده اتحادیه اروپا را در هم شکست و آخرین نشانه‌های استقلال را از آن گرفت.

وی تأکید کرد: غرب به بی طرفی کشورهای در حال توسعه احترام نمی‌گذارد و تقریباً هر روز بر کسانی که هنوز به تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه نپیوسته اند، فشار وارد می‌کند.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: در مورد اینکه چه کسی نقش اوکراین بعدی را بازی خواهد کرد، غرب اکنون به مولداوی چشم دوخته است، به خصوص که رئیس جمهور آن عملاً برای هر کاری آماده است.

لاوروف تصریح کرد: آمریکا و همه غربی‌ها که ادعای دموکراسی دارند، حق خود می‌دانند که برداشتشان را از دموکراسی به دیگران تحمیل کنند. آمریکا، اتحادیه اروپا را بسیج می‌کند تا تمام تسلیحات را به اوکراین بفرستد و در عین حال تولید تسلیحات خود را افزایش داده و اروپا را مجبور به خرید آن می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه اظهار داشت: همسایگان و متحدان ما بازی‌ها و تلاش‌های غرب را می‌بینند و به خوبی اهدافی را که غرب در فضای مشترک به دنبال آن است، درک می‌کنند.

لاوروف در پاسخ به ادعاهایی مبنی بر کمک تسلیحاتی کره شمالی و ایران به روسیه گفت: مجتمع نظامی-صنعتی روسیه در حال کار و فعالیت است و همه چیز بر وفق مراد خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    با سلام مگر اروپا از بعد از جنگ جهانی دوم استقلالی هم داشته که تازه آمریکا آن را شکسته باشد، آمریکا زمانی که طرح مارشال را برای کشورهای اروپایی به اجرا گذاشت استقلال اروپا را هم از ایشان خرید ولی ایشان نفهمیدند.
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      23:15 احسنت، دقيقأ همینطوره! البته بجز اروپایی‌ها، غربگداهای داخلی ما هم خودشونو در این مورد زدن به نفهمی!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس