کد خبر 1461244
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
بمب‌های هدایت‌شونده آمریکایی در راه اوکراین

خبرگزاری بلومبرگ نوشت: آمریکا تسلیحات جدید شامل بمب‌های هدایت شونده ساخت شرکت "بوئینگ" و گروه تسلیحاتی "ساب" را در اختیار اوکراین قرار می دهد.

به گزارش مشرق، آمریکا قصد دارد بمب های هدایت شونده ساخت "شرکت بوئینگ" و "گروه ساب" را در اختیار اوکراین قرار دهد. گفته می شود این تسلیحات بردی دو برابر موشک های هیمارس دارد که پیش از این واشنگتن در اختیار کی‌یف قرار داده است.

به گفته مقامات آمریکایی این موشک ها، جدیدترین نوع تسلیحاتی است که ایالات متحده قرار است در اختیار اوکراین قرار دهد.

به گفته کارشناسان، این سلاح هیبریدی دوربرد، ترکیبی از دو قسمت عمده است؛ یک بمب با قطر کم که توسط ماهواره‌های جی‌پی‌اس هدایت می‌شود و در حال حاضر استفاده از آن رو به گسترش است و دیگری موشکی که پیش از این هم در اختیار دولت اوکراین قرار گرفته بود.

ارائه بمب های هدایت شونده آمریکا به اوکراین در حالی است که گفته می شود این تجهیزات مانند تسلیحات دیگر آمریکایی و اروپایی به این زودی در اختیار اوکراین قرار نمی گیرد. یک مقام صنعت تسلیحاتی در این خصوص گفت از زمانی که نیروی هوایی قراردادی را صادر می کند تا زمان تحویل دستکم ۹ ماه به طول می انجامد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    2 1
    فقط جنگ رو وحشتناک تر می کنه
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 0
    فقط باعث کشتار بیشتر اوکراینی ها را فراهم خواهد کرد
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    1 0
    ایران باید هر چه سریعتر موشک های بالستیک را به روسها برساند تا اینها اینقدر واق واق نکنند وگرنه اینها را بحساب ترس ایران خواهند گذاشت
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    1 0
    دلیل حمله به اصفهان دلیلش وادادگی وزارت خارجه است یعنی ترسوترین وزارت خارجه در طول تاریخ ایران همیطور پیش برود حملات اینبار به مقر وزارت دفاع ایران رخ خواهد داد باید اول بسیجی ها وزارت خارجه تسلیم شده عبداللهیان را باید هدف قرار دهند بعد تل آویو را
    • US ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      1 0
      وزیر خارجه ایران ناکارآمد ترین و ناتوان ترین وزیر خارجه ایران هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس