کد خبر 1461346
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
تحلیل عنوان‌دار المپیک از معمای وزنی قاسم‌پور

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن با بیان اینکه حضور کامران قاسمپور در دسته ۹۷ کیلوگرم راحت نیست گفت: تا آغاز المپیک پاریس کمتر از ۲ سال زمان باقی مانده و ممکن است اتفاقات پیش‌بینی نشده رخ دهد.

به گزارش مشرق، سیدمراد محمدی در گفت وگویی اظهار کرد: تمام تلاش‌ این روزهای کامران قاسم‌پور برای حضور در المپیک است. وی با وجود حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم کار سختی برای المپیکی شدن دارد اما به دنبال آن است تا در وزن ۹۷ کیلوگرم به آوردگاه پاریس برود. در این وزن بزرگانی از روسیه و آمریکا (سعدالله‌یف و اسنایدر) حضور دارند. قاسم‌پور برای رسیدن به سکوی المپیکی کار سختی دارد اما وی یکی از کشتی‌گیران خوب ایران است و ظرفیت موفقیت در المپیک را دارد.

وی ادامه داد: قاسم‌پور برای تغییر وزن کار دشواری دارد. من نمی‌توانم به صراحت درباره مزایا و معایب رفتن وی به این وزن صحبت کنم. تنها کسی که می‌تواند تصمیم نهایی را در این زمینه بگیرد کامران است که با مشورت مربیان خود این کار را انجام خواهد داد. کامران در وزن ۹۲ کیلوگرم شرایط خوبی دارد و حتی به عنوان قهرمانی جهان نیز رسید، اما المپیکی نبودن این وزن کار را برای یکی از بهترین آزادکاران ایران سخت کرده است. قاسم‌پور باید در فاصله حدود ۱۸ ماه تا المپیک در تورنمنت‌های مختلف شرکت کند تا توانمندی وی مشخص شود.

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن این را هم گفت: تا المپیک ممکن است اتفاقات پیش‌بینی نشده رخ بدهد. کامران باید تا آن زمان بر روی تمرینات خود تمرکز کند و برای خود یک هدف خاص تعیین کند.

مدیر فنی کشتی استان مازندران با بیان اینکه ۷۰ درصد کشتی آزاد ایران از مازندران است گفت: استان مازندران با وجود قهرمانان بزرگ، کاستی‌هایی دارد و بیشتر این مشکلات به رده‌های پایه برمی‌گردد. ما باید این مشکلات را برطرف کنیم. اگر مازندران اکنون چند قهرمان ملی را دارد به خاطر کار در رده‌های پایه است. توقع از کشتی مازندران زیاد است و کار ما را در هیئت کشتی سخت می‌کند. باید با کار بر روی رده‌های پایه، جایگزین خوبی برای قهرمانان جهان پیدا کنیم.

محمدی این را هم گفت: فشردگی مسابقات قهرمانی کشتی در ۲ رشته فرنگی و آزاد در ماه‌های پایانی سال موجب شده تا هنوز برنامه کاملی برای تقویت کشتی مازندران ارائه نکنیم. من زمانی که شرایط تیم‌های پایه را می‌بینم حرص می‌خورم. این کار در شان کشتی مازندران نیست و باید این رویه تغییر کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس