کد خبر 1461496
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
آمریکا در پی تحریم شرکت‌های چینی به بهانه فروش تجهیزات نظارتی به ایران

یک رسانه آمریکایی گزارش داد ـمریکا در پی تحریم شرکت های چینی به بهانه فروش تجهیزات نظارتی به نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز شنبه به وقت محلی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا در حال بررسی تحریم های جدید علیه شرکت های تولید کننده تجهیزات نظارتی چینی به دلیل فروش اینگونه تجهیزات به نیروهای امنیتی ایران است.

این گزارش می افزاید: مقامات آمریکایی در مراحل پیشرفته مذاکره برای اعمال تحریمها هستند و بر شرکت تیندای تکنولوژی، به عنوان یک تولید کننده تجهیزات الکترونیکی مستقر در شهر تیانجین چین که ادعا می شود محصولات آن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران فروخته شده است، متمرکز شده اند.

آمریکا اخیرا در پی تحکیم تحریمهایش علیه ایران است."برایان نلسون" معاون وزیر خزانه داری امریکا در امور تروریسم و ‌اطلاعات مالی، از ۲۹ ژانویه تا ۳ فوریه (۹ تا ۱۴ بهمن) به عمان، امارات متحده عربی و ترکیه سفر کرد و با مقام های دولتی، شرکت‌ها و موسسات مالی دیدار خواهد کرد تا تاکید کند که واشنگتن به شدت اعمال تحریمهایش را ادامه خواهد داد.

نلسون در این تور ۶ روزه درباره تلاش‌های وزارت خزانه ‌داری برای مقابله با تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها و محدودیت های صادراتی اعمال شده ناشی از جنگ این کشور علیه اوکراین، فعالیت "بی‌ ثبات‌ کننده" ایران در منطقه، مخاطرات ناشی از فعالیت های مالی غیرقانونی و سرمایه‌گذاری خارجی گفت و گو خواهد کرد.

دولت دموکرات بایدن به رغم شعار رویکرد دیپلماسی همچنان سیاست های فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ را در پیش گرفته و در پی حوادث اخیر ایران نیز به بهانه حقوق بشر، تحریم هایی را همگام با متحدان غربی خود اعمال کرده است.

دولت بایدن اگرچه اعلام کرده که هدفش تغییر نظام ایران نیست اما از آغاز تحولات داخلی اخیر در جمهوری اسلامی ایران، همسو با مخالفان تهران، عمل کرده و در واقع، پشت چهره اپوزیسیون به بهانه برآورده شدن خواسته های آنان به اسم مردم ایران، پنهان شده است.

غرب به رهبری آمریکا سوم آذرماه امسال در ژنو سوئیس، قطعنامه ای را در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به بهانه ناآرامی های ایران، با عنوان آنچه "وضعیت حقوق بشر در ایران" خوانده شده است، به تصویب رساند که در پی آن، کمیته ای حقیقت یاب در این زمینه تشکیل شده است.

دولت بایدن همسو با مخالفان جمهوری اسلامی ایران و با سوء استفاده از سازو کارهای بین المللی و سازمان ملل به اسم دفاع از حقوق زنان ایرانی، ۱۴دسامبر /۲۳ آذرماه، پیش نویس قطعنامه خاتمه عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) در نیویورک مطرح کرد که با ۲۹ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع به تصویب رسید و بدعت و رویه‌ خطرناکی را پایه گذاری کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    2 4
    ایران باید از سازمان ملل هم اخراج بشه چون سازمان ملل هم آمریکایی هست
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      مررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررگ بر آمریکا.
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    1 1
    باشه جو ،ما هم آره ،ما باور کردیم که تو از بالون جاسوسی که چین چند روز پیش برات کادو علی الحساب فرستاد نه ترسیدی و نه ناراحت هستی ، فقط موندیم که اگر ایران نبود که تو همچیز بندازی گردنش ،برای زورگویی به روسیه و سوریه و لبنان و فلسطین و عراق و چین ووو شما امریکاییها ایندفعه باز پشت کی قایم میشدین؟
  • ایرانی IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    0 0
    این روش آمریکا ست اول لیبی وافغانستان بعدعراق بعد سوریه بعدروسیه بعد چین وایران هر کشوری باهاش مخالفت میکنه با اون کشور جنگ میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس