کد خبر 1461278
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
پکن: بالنی که در حریم هوایی آمریکا رصد شد، غیرنظامی است

وزارت خارجه چین امروز در بیانیه جدیدی اعلام کرد: بالن دیده شده بر فراز آمریکا یک وسیله غیرنظامی و برای استفاده در تحقیقات علمی است.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه چین در واکنش به خبر پرواز یک بالن جاسوسی منتسب به این کشور در حریم هوایی آمریکای شمالی با صدور بیانیه ای جدید اعلام کرد: بالن دیده شده بر فراز آمریکا که از چین پرواز کرده یک وسیله غیرنظامی برای انجام تحقیقات علمی است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه چین در این خصوص آمده است: بالونی که بر فراز ایالات متحده دیده شد واقعاً از چین پرواز کرده است، این یک دستگاه غیرنظامی است که برای تحقیقات علمی استفاده می شود.

بر اساس بیانیه پکن، این وزارتخانه با ابراز تأسف از اینکه این بالون بر فراز خاک ایالات متحده بوده است، اعلام کرد: به دلیل وزش باد، این بالن از مسیر خود منحرف شده است.

این در حالیست که وزارت امور خارجه چین در واکنش به خبر پرواز یک بالون این کشور در حریم هوایی آمریکای شمالی پیشتر اعلام کرده بود: ما به قوانین بین المللی احترام می‌گذاریم و قصد نداریم حاکمیت یا حریم هوایی هیچ کشوری را نقض کنیم. ما اطلاعاتی در خصوص نقض حریم هوایی هیچ کشوری نداریم و درباره موضوع بالن تحقیق خواهیم کرد. امیدواریم همه طرف‌ها درباره این موضوع، با درایت و آرامش رفتار کنند.

این مواضع چین در حالی است که مقامات آمریکایی شب گذشته از کشف یک بالون شناسایی مشکوک چینی خبر داده‌ بودند که بر فراز بخش شمالی آمریکا مشاهده شده بود.

«پت رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این ارتباط اعلام کرده بود: دولت ایالات متحده یک بالون جاسوسی را که در ارتفاع بالا بر فراز قاره ایالات متحده است، شناسایی و ردیابی کرده و است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    4 4
    کار خودشونه ،حواسها رو به آسمون پرت میکنن تا بتونن روی زمین یه عملیاتی رو اجرایی کنن
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    0 1
    خوب چین چرا بمانند دوران مائو نمی خواهد جنگ با امریکا را از خاک شبه جزیره کره شروع کند و با امریکا در انجا زورآزمایی کند و اصرار دارد خاک مادر چین را میدان جنگ کند و سرمایه داران چینی و سراسر جهان را از انجا فراری دهد
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    0 0
    مشاوران رئیس جمهور چین چه کسانی هستند چرا چین نمی خواهد با تشکیل یک ائتلاف با امریکا وارد جنگ شود و اصرار دارد ارتش خود را با نیروهای نیابتی امریکا درگیر نماید
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    0 0
    جنگ اوکراین نشان داد چینی ها باید جنگ نیابتی با امریکا را شروع کنند و سیبل کردن شهرهای بزرگ اقتصادی و ساحلی خود مثل پکن و شانگهای و غیره پرهیز کنند روسیه می توانست در عوض شروع جنگ با اوکراین ایران را تسلیح و به جان امریکا در خاورمیانه بیاندازد و یا در عوض نیرویهای خودش ارتش بلاروس با تمام توان وارد جنگ با اوکراین می شد و روسیه فقط بلاروس و جدایی طلبان جنوب اوکراین را تسلیح می کرد و یا جریان نفت خاورمیانه را با یک جنگ قطع کند و پکن هم می تواند با تحریک کره شمالی به جنگ با کره جنوبی پرورو بازی های امریکا در تایوان را تلافی نماید اما چرا چین مرتب بر روی تایوان مانور می دهد کار اشتباهی است همچنین چین باید تقویت ارتش روسیه در اوکراین و کمک به این کشور به لحاظ نیروی زمینی مانع از تحرک نظامی امریکا در شرق اسیا بشود متاسفانه روسیه و چین فن جنگ نیابتی به روش ایرانی ها را نمی دانند
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 0
    اگر کره شمالی به به پایگاههای نظامی امریکا در تایوان حمله کند به لحاظ حقوق بین الملل چه کشوری می تواند این کار را محکوم کند همه می دانند فقط پکن می تواند مدعی باشد کره شمالی می تواند به تایوان حمله نماید و این کشور را به صد سال قبل برگرداند کسی از هم از چینی ها نمی تواند دلخور باشد ام چین می تواند در پشت صحنه هر کس را در شرق آسیا توسط کره مشالی ادب نماید و سر جای خود بنشاند فقط چین باید کره شمالی را تقویت نماید و خود هیچگاه درگیر هیچ جنگی نگردد باید مقامات چینی از کره شمالی ژاندارم شرق آُیا بسازند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس