کد خبر 1461594
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
روسیه

برخی منابع خبری گزارش دادند نیروهای روسی و واگنر در ساعات گذشته حمله گسترده‌ای را به شهر باخموت آغاز کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای روسیه چندین ماه است که در شرق باخموت، با حملات بی‌امان و موج یورش پیاده‌نظام به سبک جنگ جهانی اول، تلفاتی را از نیروهای اوکراین می‌گیرند.

به گزارش سی ان ان، تنها در چند کیلومتری شمال باخموت، سربازان اوکراین پس از هفته‌ها حمله توسط نیروهای روسیه مجبور شدند از شهر معدن نمک سولدار به غرب و جنوب عقب‌نشینی کنند.

نیروهای اوکراین بار دیگر در جبهه شمالی باخموت که تلاش کردند با انجام ضد حمله در منطقه خارکف، (نقطه‌ای که کارشناسان نظامی از آنجا به عنوان جبهه «سواتو-کرمینا» یاد می‌کنند) اطراف آن را بازپس گیرند، اما با تشدید حملات نیروهای روسیه، زمین‌گیر شدند.

یکی از فرماندهان اوکراینی که در داخل باخموت مستقر است، گفت: وضعیت بسیار متشنج و دشوار است و حمله فعلی روسیه بزرگ‌ترین حمله‌ای است که او و نیروهای تحت امرش تا به حال تجربه کرده‌اند.

به گفته این فرمانده، نیروهای اوکراین در داخل شهر باخموت برای «دفاع سنگین» در مقابل حمله نیروهای روسیه از سمت شمال و شرق این شهر آماده می‌شوند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین شامگاه شنبه در سخنرانی ویدئویی خود با اشاره به اینکه وضعیت در جبهه‌های نبرد در حال «سخت‌تر شدن» است، گفت: در حال حاضر روسیه با تقویت نیروهای خود در جبهه باخموت و سایر نقاط تماس، قصد دارد دفاع ما را در هم بکوبد.

یک مقام بلندپایه امنیتی اوکراین نیز پیشتر به شبکه اسکای نیوز گفته بود که نیروهای روسیه برای تهاجم بزرگ طی چند هفته آتی در خاک اوکراین آماده می‌شوند.

اولکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین گفته است که روسیه برای اوج‌گیری تنش و درگیری آماده می‌شود و همه امکانات خود را (برگزاری رزمایش‌ها و آموزش‌ها) برای این هدف گردآوری و بسیج کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    10 5
    احسنت ، به امید پیروزی قریب الوقوع ارتش آزادی بخش روسیه در آزادی شهر باخموت و در هم کوبیدن اوکراینیهای نوکر یانکی‌ها و صهیونیست‌ها!!!!
  • هانا IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    2 7
    خدا پوتین را نیست و از صحنه گیتی حذف کند انشاءالله
  • ارتش روسیه IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    5 5
    زلنسکی پوتین دار میاد آماده باش دلقک
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    7 5
    تا زمانی که زلنسکی عروسک ورقاص غرب در اوکراین ریاست دارد واوکراین بازیچه دست ناتو و امریکا شده باشد اوکراین روی ارامش را نخواهد دید ومحکوم به شکست است
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    4 7
    حمله به تانک اوکراین با پهباد مفتکی بیشتر جالب بود چون هفت هزار دلار بیشتر ارزش ندارد و کاموف 20 میلیون دلاری را نیز بخطر نمی اندازد
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    7 1
    ایران باید ساخت 10 برابری موشک های بالستیک و و ده برابری پهبادهایی همچون مهاجر 6 و شاهدهای 129 و 181 هر کدام به تعداد 10 هزار شروع نماید چون بوی جنگ در خاورمیانه دارد شنیده می شود و اینها بازدارنده هستند
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    3 1
    حضور حداقل 200 هزار نیروی کره شمالی برای کم کردن حجم اتش اوکراینی ها از محور بلاروس واجب واجبات است
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 12
    زلنسکی دلقک و کمدین ، اوکراین رو نابود کرد
    • بچه شبعه IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      دروغ که نمیگی کیومرث؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس