کانادا اولین تانک «لئوپارد ۲» را به اوکراین ارسال کرد+ فیلم

وزیر دفاع کانادا اعلام کرد که دولت این کشور اولین دستگاه تانک لئوپارد-۲ را با استفاده از یک هواپیمای ترابری نظامی، به اوکراین ارسال کرده است.

به گزارش مشرق، بعد از موافقت آلمان با ارسال تانک‌های «لئوپارد ۲» به اوکراین و اجازه داده به کشورهای دارنده این تانک‌ها برای ارائه آنها به کی‌یف، دولت کانادا اولین دستگاه تانک را به این کشور ارسال کرد.

«آنیتا آناند» وزیر دفاع کانادا شامگاه شنبه اعلام کرد که دولت اُتاوا اولین دستگاه تانک لئوپارد-۲ را با استفاده از یک هواپیمای ترابری نظامی، به اوکراین ارسال کرده است.

آناند در صفحه توئیتر خود با انتشار کلیپی از لحظه بارگیری تانک لئوپارد در هواپیما، نوشت: «امروز، یک هواپیمای نیروی هوایی کانادا حامل اولین دستگاه تانک لئوپارد۲، از فرودگاه هالیفکس بلند شد تا آن را به اوکراین منتقل کند».

وی در ادامه افزود: «کانادا در کنار مردم اوکراین استفاده و ما به ارائه ابزارهایی که نیروهای مسلح اوکراین برای پیروزی به آن نیاز دارند، ادامه می‌دهیم».

وزیر دفاع کانادا پیش از این نیز گفته بود که دولت این کشور قصد دارد در مجموع ۴ دستگاه تانک لئوپارد۲ را به اوکراین ارسال کند و محموله‌های دیگر طی هفته‌های پیش رو ارسال می‌شوند.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با بیان اینکه نیروهای روسیه قادر به مقابله با تانک‌های غربی و نابودی آنها در اوکراین هستند، هشدار داده بود که تانک‌های ارسالی غرب به اوکراین، در آتش خواهند سوخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    2 1
    این جنگ با پیروزی روسیه و روس تبارهای اوکراین به پایان میرسه اوکراین هم تجزیه میشه الان لهستان طلب سنگینی از اوکراین داره به اوکراین گفته پول منو بهم بده میگه ندارم بدم لهستان میگه بجاش خاکت رو بده بعد جنگ با روسیه لهستان با اوکراین جنگ رو شروع میکنه یک ضرب المثل هست بین اروپایی ها که میگه روس ها وقتی چکمه به پا کنند کل اروپا رو فتح میکنند این مثل گزافه نیست ما در جنگ جهانی دوم دیدیم که برلین توسط شوروی فتح شد نه امریکا و انگلیس و فرانسه تازه بعد یک مدت بعد این کشورها اومدن در برلین اگه شوروی نبود آلمان مگه فتح میشد به این راحتی ها دوباره یک بیانیه الکی میدادن صلح و تمام دوباره آلمان خودش رو قوی میکرد دوباره غول خفته سر بیرون میاورد حمله میکرد الان برای چی آلمان و ایتالیا و ژاپن جرات ندارن حتی یک موشک بالستیک بسازند جرات ندارند یک جنگنده بسازند اکثر جنگنده ها همه امریکایی هستش چندسال پیش بود گندش دراومد امریکایی ها مکالمات مرکل رو شنود میکردند و مقامات عالی رتبه ایتالیا همینطور ادوارد اسنودن پیمانکار سازمان امنیت ملی امریکا گفت ما انقدر در ژاپن نفوذ کردیم انقدر جاسوسی کردیم از ژاپنی ها که اگه یک روزی مردم ژاپن و دولت این کشور علیه ما بلند بشوند با یک کلیک ساده کل ژاپن رو خاموش میکنیم امریکایی ها به همین خاطره که جوری به کمر این سه کشور یا غول های خفته زدند که دیگه توان بلند شدن رو ندارند
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      اگر حمایت های تسلیحاتی بریتانیا و امریکا نبود و هیتلر هم اشتباهات وحشتناک را انجام نمی‌داد بجای اشغال برلین این ورماخت بود که در میدان سرخ رژه میرفت
  • ساس IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    بخوانید اخراج تسلیحات آلمانی و تعطیلی یا افزایش هزینه صنایع جنگفزار آلمان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس