کد خبر 1460162
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
بایدن: جنگنده اف-۱۶ به اوکراین نمی‌دهیم

رئیس جمهور آمریکا ضمن اشاره به تصمیم خود برای سفر به لهستان، با ارسال جنگنده‌های «اف-۱۶» به اوکراین مخالفت کرد.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه از مخالفت خود با ارسال جنگنده‌های «اف-۱۶» به اوکراین خبر داد.

بایدن طی گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران در محوطه کاخ سفید، در پاسخ به سوالات درباره برنامه‌ها برای کمک نظامی بیشتر به کی‌یف، گفت که آمریکا جنگنده اف-۱۶ به اوکراین ارائه نمی‌کند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی همچنین در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر احتمال سفر رئیس جمهور آمریکا به لهستان در روزهای نزدیک به سالگرد آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، توضیح داد که این سفر انجام خواهد شد ولی زمان دقیق آن را نمی‌داند.

هفته قبل بود که دولت آمریکا بعد از مدت‌ها بحث و جدل، اعلام کرد ۳۱ دستگاه تانک «آبرامز ام۱» را به اوکراین ارسال می‌کند؛ امری که در توافق با دولت آلمان برای ارسال همزمان تانک‌های «لئوپارد ۲» به به کی‌یف انجام گرفت.

بعد از این اعلامیه‌ها بود که مقامات کی‌یف در ادامه زیاده‌خواهی‌های خود از غرب برای جنگ با روسیه، خواستار ارائه جنگنده، خودروهای زرهی و تانک‌های بیشتر به اوکراین شدند.

نیروی هوایی اوکراین ناوگانی از جنگنده‌های قدیمی دارد که بیش از ۳۱ سال پیش از خط مونتاژ خارج شدند. این هواپیماهای جنگی برای رهگیری و حمله به مواضع روسیه استفاده می‌شوند.

با این حال، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان تیز با ابراز نگرانی از تشدید تنش غرب با روسیه، تاکید کرده که این کشور هرگز جنگنده به اوکراین نمی‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    میدی
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    1 0
    جنگ روسیه و اوکراین و سیل انواع تجهیزات غربی در آن بهترین فرصت برای ایران که سلاحهای خودش رو تست کنه‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس