کد خبر 1461624
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
شولتس: پوتین، من و آلمان را تهدید نکرده است

صدراعظم آلمان در گفت‌وگویی و به دنبال اظهارات اخیر بوریس جانسون مبنی بر تهدید شدن از طرف پوتین، گفت که رییس‌جمهوری روسیه در هیچ‌ یک از تماس‌های تلفنی، وی و آلمان را تهدید نکرده است.

به گزارش مشرق، اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی بیلد آم سونتاگ (Bild am Sonntag)، ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین را در راستای حفاظت از «نظام صلح اروپا» اعلام کرد.

وی در این گفت‌وگو بدون اشاره به دخالت‌ها و سیاست‌های جنگ‌طلبانه غرب در جنگ اوکراین، مسکو را مقصر درگیری‌های دانست و ادامه داد: ما و متحدانمان با هماهنگی‌ نزدیک، تجهیزات نظامی از جمله تانک‌ها را در اختیار کی‌یف قرار می‌دهیم تا بتوانند از خود در برابر روسیه دفاع کنند.

ماه گذشته، شولتس اعلام کرد که برلین ۱۴ تانک لئوپارد ۲A۶ را از انبار ارتش این کشور (بوندس ور) به اوکراین می‌دهد. آمریکا نیز وعده داد تعدادی تانک‌ آبرامز ام۱ را اواخر سال جاری برای کی‌یف ارسال کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر پوتین مبنی بر اینکه برلین بار دیگر مسکو را با تانک‌های لئوپارد تهدید کرده و به کمک طرافداران هیتلر به دنبال جنگ با روسیه در اوکراین است،‌ آن را یک مقایسه تاریخی نادرست خواند و گفت که پوتین به دنبال توجیه حمله به اوکراین است.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو و به دنبال اظهارات اخیر بوریس جانسون نخست وزیر سابق انگلیس درباره تهدید موشکی از طرف پوتین، شولتس خاطر نشان کرد که رییس‌جمهوری روسیه نه او و نه آلمان را تهدید نکرده است.

صدر اعظم آلمان همچنین تصریح کرد که درباره اینکه تسلیحات ارسالی آلمان تنها در خاک اوکراین مورد استفاده قرار گیرد یک «اجماع و اتفاق نظر» وجود دارد..

بر اساس این گزارش، آمریکا نیز کمک‌های نظامی خود را با شرط اینکه برای حمله به اهداف داخل خاک روسیه استفاده نشود، در اختیار کی‌یف قرار داده است. با این حال، مقامات آمریکایی گفته‌اند که این محدودیت برای شبه جزیره کریمه و دیگر مناطق الحاقی به خاک روسیه اعمال نمی شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس