کد خبر 1461864
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
صنعاء: سازمان ملل مقصر اصلی محاصره یمن است

معاون وزیر خارجه یمن گفت که دبیرکل سازمان ملل و فرستاده او به یمن مقصر اصلی ادامه محاصره یمن هستند.

به گزارش مشرق، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن امروز (یکشنبه) از ممانعت سازمان ملل برای ترخیص یک کشتی یمنی خبر داد.

العزی به شبکه المیادین گفت: «نیروهای سازمان ملل که مسئول بازرسی و ترخیص کشتی‌هایی که به مقصد یمن حرکت می‌کنند، هستند، بدون هیچ دلیلی مجوز لازم را نداده‌اند که این موضوع به تشدید محاصره یمن می‌انجامد».

او «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن را مقصران اصلی محاصره مردم یمن دانست.

همزمان «محمد طاهر جحاف» رئیس بیمارستان الجمهوری صنعاء در سخنانی گفت که محاصره یمن به ویژه فرودگاه صنعاء موجب افزایش فوتی‌ها به دلیل مشکلات کبدی شده است.

به گفته او ۱۱ میلیون یمنی دچار مشکلات کبدی هستند و بیماری‌های کبد از دلایل افزایش موارد مرگ و میر در یمن به شمار می‌رود و محاصره یمن موجب افزایش ۳۰ درصدی بیماری‌های کبدی شده است.

«محمد الحیمی»، رئیس مرکز تحقیقات و پزشکی کبد وزارت بهداشت یمن نیز گفت: «محاصره، میزان بیماری‌ها و سرطان‌های کبدی و همچنین سرطان روده و روده بزرگ را افزایش داده است».

جنگ تحمیلی و محاصره هشت ساله یمن از سوی ائتلاف سعودی-آمریکایی، موجب نابودی نیمی از مراکز درمانی و بهداشتی یمن شده و آن‌هایی هم آسیبی ندیده‌اند به دلیل نبود سوخت با ظرفیت پایین در حال خدمات‌رسانی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 0
    سازمان محترم ملل باید محاصره یمن را باطل کند.
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 0
    ایران بائو محاصره برادرانمان در یمن را بشکند
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    1 0
    سازمان ضدمردمی، سازمان ملل!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس