۲۸۴ نفر در زلزله این کشور کشته شدند /۲ هزار و ۳۲۳ مجروح

معاون اول رئیس جمهور ترکیه شمار جان باختگان زلزله سحرگاه امروز در جنوب ترکیه را ۲۸۴ نفر و شمار مجروحان این حادثه را ۲ هزار و ۳۲۳ نفر اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «فواد اوکتای» در گفت و گو با تلویزیون تی آ رتی ترکیه با اعلام این خبر افزود: به منظور امدادرسانی ، مدارس در مناطق زلزله زده ترکیه به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.

زمین لرزه بزرگی بامداد امروز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار تلفات این زمین لرزه در ترکیه به ۲۸۴ نفر و در سوریه به ۲۳۷ نفر رسیده است.

زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه در ترکیه، ساختمان‌های زیادی را ویران کرده و تیم‌های نجات و جستجو فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که تیم‌های امداد و نجات از تمام این کشور راهی منطقه زلزله زده هاتای و غازی انتپ شده اند.

درحالی که اداره مدیریت بحران و اورژانس ترکیه اعلام کرد که این زلزله ۷.۴ ریشتر قدرت داشت، مرکز لرزه نگاری مدیترانه ای اروپا قدرت این زمین لرزه ۷.۷ ریشتر و مراکز لرزه نگاری آمریکا قدرت آن را ۷.۸ ریشتر اعلام کردند.

این زمین لرزه در شهرستان پازارجیک در استان قهرمان مارش در جنوب ترکیه رخ داده است.

ترکیه یکی از زلزله‌خیزترین مناطق دنیاست. سال ۱۹۹۹ زلزله‌ ۷.۴ ریشتری در منطقه «دوزچه» این کشور، جان بیش از ۱۷ هزار نفر را گرفت.

همچنین در سال ۲۰۲۰ زلزله‌ای ۶.۸ ریشتری «الیزداغ» را لرزاند که به مرگ بیش از ۴۰ نفر منجر شد.

یک زلزله ۷ ریشتری نیز در ماه اکتبر گذشته در دریای اژه رخ داد که ۱۱۴ کشته بر جای گذاشت و بیش از هزار نفر نیز زخمی شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    1 0
    هنوزدارن اواربرداری میکنند خبرتلخی بود
  • رحیم IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    1 0
    الان ارمنی پرستان و کوروش پرستان و نوچه های رضا پالانی و جیره خواران عربستانی میان ابراز شادی میکنن و میگن ....به همه هم مارک میزنن...فاشیست ها دارن با اختلاف افکنی بین ایرانیا به اربابان اسراییلیشون خدمت میکنن....حکومت باید اینایی که به قوم های غیور توهین میکنن به جرم جاسوی و اختلاف افکنی برحورد کنه.
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      تو کامنت ها میخونم خیلی توهین میکنن به اقوام خصوصا تورک و کورد من نمیدونم این پان پارس ها آخر فاشیست هستن چ اهدافی و دنبال میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس