پلیس برای نداشتن "طرح ترافیک" جریمه نمی‌کند/ مسئولیت اخذ هرگونه جریمه با شهرداری است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: پلیس برای نداشتن "طرح ترافیک" هیچگونه جریمه‌ای را برای خودروها اعمال نمی‌کند.

به گزارش مشرق، سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی امروز در حاشیه افتتاح مرکز پاسخگویی راهور و در جمع خبرنگاران درباره حذف ۲ درصد افزایش عوارض خودروها و اعمال جریمه توسط پلیس راهور اظهار کرد: در سال‌های گذشته بنابر شکایتی که در دیوان عدالت کشور مطرح شد، تصمیم بر این شد تا شهروندان یا عوارض خودروهای خود را پرداخت یا جریمه بدهند.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به رای صادره به نفع شهرداری‌ها افزود: بنابر رای صادر شده و پیگیری‌های شهرداری برای کسب درآمد بیشتر از طریق جذب عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک رای را به نفع آنها صادر و عوارض را قانونی کردند.

وی در ادامه گفت: خودروهایی که بدون مجوز وارد محدوده طرح می شوند باید عوارض پرداخت و جریمه هم از سوی خود شهرداری اعمال می‌شود و بنابراین دلیلی برای اعمال جریمه وجود ندارد اما اگر در بحث عوارض تجدید نظر شده و یا به مبلغ جریمه اضافه و اصلاحات انجام شود، ما نیز به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

هادیانفر با تاکید بر جریمه پلاک‌های زوج و فرد افزود: جریمه ورود به محدوده طرح مبلغ ۱۰۹ هزار تومان و بنابر شرایط آلودگی هوا و کمیته اضطرار و ما آن را اجرا می‌کنیم. در بحث جرایم ما نیازمند تغییر هستیم تا به وسیله مجلس شورا و هیئت وزیران تصویب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس