کد خبر 1454937
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
6 ماه تا یک سال حبس در انتظار مخدوش کنندگان پلاک خودروها

تردد خودروهای فاقد پلاک و یا پلاک مخدوشی برای فرار از جریمه پلیس در معابر بزرگراهی و همچنین در محدوده طرح و ترافیک تهران افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهور فراجا در این باره با بیان اینکه برابر ماده ۷۳۰ قانون تردد خودروهای پلاک مخدوشی، یا فاقد پلاک و یا مالکانی که به عمد نسبت به دستکاری پلاک ها اقدام می کنند ۶ ماه تا یک سال زندانی دارد، گفت: این ماده قانونی و قابل اجرا است و به مالکان این گونه خودروها توصیه می کنم که این کار را انجام ندهند چرا که زندانی برای این افراد محرض و قابل اجرا و غیرقابل بخشش است.

هادیانفر افزود: اگر فردی به ناحق در این زمینه جریمه شود می تواند پس از اعلام شکایت و در صورت محرض شدن از طریق دوربین و سایر مدارک برای بررسی های لازم به کارشناس مربوطه ارجاع داده می شود. ضمن اینکه فرد خاطی نیز باید تمامی هزینه جریمه را پرداخت کند و مجازات قانونی نیز برای وی در نظر گرفته شود. رانندگان متخلفی که بدون پلاک و یا پلاک مخدوش در سطح معابر شهری و جاده ای تردد می کنند پلیس به طور جدی و بدون اغماض با این‌گونه متخلفان برخورد خواهد کرد.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: پوشاندن و یا تغییر در ارقام پلاک انتظامی نه تنها تخلف بلکه جرم بوده و رانندگانی که با وسیله نقلیه بدون پلاک، پلاک مخدوش و ناخوانا رانندگی می‌کنند به علت اقدام مجرمانه برابر مقررات با اعمال قانون، خودروی آنها به پارکینگ هدایت و شخص راننده خاطی نیز به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

تردد خودروهای فاقد پلاک و یا پلاک مخدوشی برای فرار از جریمه پلیس در معابر بزرگراهی و همچنین در محدوده طرح و ترافیک تهران افزایش یافته و یکی از منابع آگاه در این باره می گوید که تنها در شهر تهران بیش از ۹۰ هزار خودرو پلاک مخدوشی و یا فاقد پلاک از دوربین های کنترل طرح ترافیک عبور می کنند که این عدد و رقم می تواند یک هشدار باشد.

به تازگی در مسیرهای بزرگراهی نیز برای اعمال قانون نشدن در زمینه سرعت بسیاری از مالکان نسبت به مخدوش و یا دست کاری پلاک های خود اقدام می کنند و برای اینکه جریمه نشوند یک عددی از پلاک را به عمد دستکاری می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سگ پرور IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 0
    آقای هادیانفر! اگر حرف راست می زنید ابتدا از خیل موتور سیکلت هایی را که پلاک موتورسیکلتشان را به شکل های مختلف پوشانده اند (با ماسک - با طلق مشکی - با قفل و زنجیر و ...) شروع کنید، که معضل اصلی ترافیک و ناامنی خیابان ها هستند.
  • حامد IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    سلام. لطفاً فکری برای موتورهایی بکنید که جلوی پلاکشون ماسک می زنن و بعد دزدی و کیف قاپی می کنن و پلیس هم اصلاً کاری با موتورسوارها نداره. همین پریروز در بلوار معلّم منطقه 18 یک موتور سوار، کیف خانمی را دزدید و پلاک موتورش را با ماسک پوشانده بود.
  • علی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 0
    کثیف ترین بی وجدان ترین و بی شرف ترین افراد، کسانی هستند که شیر سگ خورده و پلاک خود را مخدوش می کنند تا جریمه برای راننده بی گناهی اس ام اس شود.
    • کاپیتان IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      جادههای استان خوزستان اکثر ماشین های شوتی که کالای قاچاق حمل میکنند پلاکشان همگی مخدوش و ناخواناست و خیلی راحت از جلوی پلیس راه و ماموران رد میشن و کسی هم با هاشون کاری نداره
  • محمّدحسین رغبتی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    سلام. بعضی خودروها پلاک را به صورت مخدوش با پرچم سه رنگ پوشانده و هر گونه خلاف را به راحتی انجام می دهند.
  • ناشناس IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    جدیدا بارش باران برف ،بهانه پاک نکردن شده پلاک دیده نمیشه ،پر از گل .اگه با یک بنده خدا تصادف کردی مرد ،زن و بچه بیچاره اش دستشون به چی برسه و عملا یک خانواده نابود شدن.اعدام حقتونه نه جریمه پلیس خیلی کوتاه آمده دم در آوردید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس