زمستان گذرانی درنای « امید و رویا» در تالاب فریدونکنار

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به انتقال یک بال درنا از بلژیک به تالاب استان گفت: در حال حاضر دو درنای سیبری امید و رویا در صحت و سلامت مشغول زمستان گذرانی هستند.

به گزارش مشرق، عطاء الله کاویان عصر دوشنبه در مراسم راه اندازی خانه محیط زیست در مازندران با بیان اینکه تاکنون چهار خانه محیط زیست در استان راه اندازی شد، گفتمان سازی برای حفظ محیط زیست را از جمله اهداف بیان کرد و گفت: در این خانه مشکلات محیط زیست شهرستان بحث و گفتگو می‌شود.

وی با عنوان این اولین خانه محیط زیست استان در بهشهر راه اندازی شده است، گفت: طبق برنامه طراحی شده خانه‌های محیط زیست در شهرهای مختلف استان دایر می‌شود.

وی یادآور شد: همه تلاش این است که در قالب کتاب‌های درسی مدارس با حضور محیط بانان، آموزش‌های لازم را به دانش آموزان ارائه دهیم و در دهه‌ها و سال‌های اخیر، مسائل آموزشی خوبی برای دانش آموزان تعریف شده است.

کاویان تصریح کرد: هر دانش آموز یک محیطبان وهمیار محیط زیست به شمار می‌رود و تفکیک زباله در مبدا و به حداقل رساندن زباله در منزل از مسائل مهم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، ساماندهی رودخانه بابلرود را از دیگر دغدغه‌ها ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه میزبان پرندگان مهاجر هستیم باید میزبانان خوبی برای آنها باشیم.

وی با اشاره به اینکه درنای سیبری امید که ۱۵ سال به صورت انفرادی سفر و کوچ می‌کند، گفت: درنای بلژیکی با نام رؤیا به استان منتقل شد و تمام تلاش این است این دو پرنده را در مسیر برگشت و مهاجرت همراهی کنیم.

وی گفت: تک درنای سیبری به تنهایی سالیان سال سفر کرده است و اکنون دو درنا در صحت وسلامت مشغول زمستان گذرانی در تالاب هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس