کد خبر 1462343
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
فرار داعشی‌ها از زندانی در سوریه

زلزله مهیب و ویرانگر سوریه باعث فرار تعدادی از زندانیان از زندانی در شمال غرب این کشور شد؛ زندانی که تحت کنترل گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه است.

به گزارش مشرق، حدود ۲۰ زندانی پس از زلزله ویرانگر در شمال غرب سوریه، موفق به فرار از زندان «راجو» شدند؛ زندانی که حدود ۲ هزار نفر در آن که بیشتر مظنونان به عضویت در گروه تروریستی داعش هستند، نگهداری می‌شوند.

یکی از مسئولان این زندان با بیان اینکه این زندان در شهر راجو در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد و حدود یک هزار و ۳۰۰ مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش در آن نگهداری می‌شوند، افزود که زندانیان پس از زلزله دست به شورش زدند و بخش هایی از زندان را تحت کنترل خود درآوردند.

به گفته وی، بر اساس برآوردهای اولیه، حدود ۲۰ نفر از این زندان فرار کردند که گمان می‌رود داعشی باشند.

بر اساس این گزارش، زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ترکیه، ده‌ها پس لرزه در مناطق شمالی سوریه داشت و باعث ایجاد شکاف در دیوارها و درهای زندان راجو شد.

دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه مستقر در لندن نیز گفت که نمی‌تواند بررسی کند که آیا تعدادی از زندانیان زندان راجو واقعا فرار کرده‌اند، اما شورش در این زندان را تایید کرد.

حادثه اخیر در زندان راجو پس از آن اتفاق افتاد که گروه تروریستی داعش در دسامبر ۲۰۲۲ با هدف آزادسازی نیروهای خود از این زندان، به یک مجتمع امنیتی در رقه حمله کرد. در این حمله نافرجام، ۶ تن از نیروهای تحت رهبری کُردها که منطقه را تحت کنترل داشتند، کشته شدند.

سازمان دفاع مدنی (کلاه سفیدها) که در مناطق شمالی سوریه و خارج از کنترل دولت دمشق فعالیت می‌کند، از کشته شدن ۷۳۳ نفر و زخمی شدن بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در زلزله روز گذشته در این کشور خبر داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس