فیصل مقداد: تروریسم و تحریم، باعث تشدید فاجعه زلزله در سوریه شده است

وزیر امور خارجه سوریه ضمن انتقاد شدید از تأثیر تحریمهای آمریکا بر وضعیت اسف‌بار زلزله در این کشور، گفت که دمشق تمام تلاش خود را برای نجات و امدادرسانی به کار گرفته است.

به گزارش مشرق، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که وضعیت زلزله‌زدگان در این کشور بسیار دشوار است و مردم سوریه نیازمند کمک هستند.

مقداد در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: فاجعه، بزرگ است. آنچه باعث عمیق شدن آن گردیده این است که سوریه با تروریسم و حامیان آن در جنگ است. تحریمها نیز سختی این فاجعه را بیشتر کرده است.

وی با بیان اینکه دولت سوریه در سطوح داخلی و خارجی به دنبال جلب کمک است، تصریح کرد: رئیس جمهور بشار اسد، همه امکانات حکومت را برای نجات و امدادرسانی به کار گرفته است.

وزیر خارجه سوریه با اشاربه به اینکه از طریق سفرا، به دنبال دریافت کمک خارجی هستیم، خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورها، به سوریه کمک ارسال کردند. از رهبرانی که برای تسلیت تماس گرفتند و برای کمک، اعلام آمادگی کردند، قدردانی می‌کنیم.

مقداد با تأکید بر اینکه سوریه نیازمند کمک بیشتر است و کشورهای اروپایی نیز باید کمک کنند، عنوان کرد: ارسال کمک از اروپا، به بروکراسی ارتباطی ندارد و کمکهای بشردوستانه نیز تحریم نیست.

وی با بیان اینکه تروریستها تمامی امکانات سوریه را از بین بردند، گفت که تحریمهای آمریکا نیز باعث شده است که سوریه از همه چیز محروم شود، حتی خرید دارو.

این در حالی است که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه دیروز (دوشنبه)، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

براساس گزارش‌ها، این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

وزارت بهداشت سوریه نیز امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شمار قربانیان زلزله به ۱۴۴۸ زخمی و ۷۶۹ کشته در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه، ادلب، طرطوس افزایش یافته و این آمار نهایی نیست.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 1
    این رو همه ی نوکران هرزه های کاخ سفیدبدونن وقتی با یه هم دین وهم قومشون بخاطرمقاومت تبعیض میذارند یعنی قربانی کردن همه برای مطامع پلیدشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس