کد خبر 1462605
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
کاسبی با زلزله به بهای گرفتن آرامش مردم

پس از زلزله در ترکیه، پیام هایی در شبکه های اجتماعی در حال منتشر شدن است که ادعای وقوع زلزله در غرب کشور را دارد؛ از دو روز پیش هم به صورت مکرر وعده زلزله در «چند ساعت آینده» داده شده است!

به گزارش مشرق، پس از وقوع زلزله ترکیه پیام هایی در برخی گروه ها و صفحات شبکه های اجتماعی در حال منتشر شدن است که مدعی ارتباط گسل عامل زلزله اخیر ترکیه با گسل زاگرس شده و بر همین مبنا از وقوع زمین لرزه در کرمانشاه خبر می دهند!

این پیام ها در حالی منتشر می شود که هیچ یک از مراجع علمی و معتبر ایران و جهان چنین ادعای را تایید نکرده است.

در همین خصوص فرهاد فروزی، مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه در خصوص وضعیت زلزله اخیر ترکیه و ارتباط با گسلهای ایران خصوصا منطقه غرب و شمال غرب کشور اظهار داشت: ارتباط مستقیمی بین گسلهای جنوب ترکیه و منطقه زاگرس وجود ندارد؛ در هر حال زون گسلی زاگرس با زون گسلی جبهه آناتولی متفاوت است.

وی افزود: بعد مسافت و ساز و کار زمین‌لرزه های رخ داده، احتمال فعال شدن گسلهای زاگرس را بسیار کم و تقریبا بی تاثیر می کند هرچند زلزله در هیچ جای دنیا قابل پیش بینی نیست.

فروزی تاکید کرد: ایستگاههای لرزه نگاری منطقه زاگرس با دقت و بطور شبانه روزی در حال رصد هستند و هیچ وضعیت غیر عادی در منطقه مشاهده نمی شود.

به گفته مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه شایعات در فضای مجازی در خصوص زلزله در غرب کشور بی اساس و غیر علمی است و هیچ فعالیت لرزه ای غیرمعمولی در ایستگاههای لرزه نگاری زاگرس وجود ندارد.

به نظر می رسد خاطره ناخوشایند زلزله سرپل ذهاب برای کرمانشاهیان و یادآوری آن از طریق انتشار اخبار بی اساس در خصوص احتمال وقوع زلزله ای دیگر، به ابزاری برای کاسبی فالوور و دیده شدن توسط عده ای از سودجویان تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    بیشرف زالو فرصت طلب همه دنیا داره
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    تروریسم دقیقا کار لیبرالیسم هست یعنی یک جایی را زخمی میکند بعد شروع بهره بردن روانی از آن میکند . مانند همین اغتشاشات اخیر که مدتها هست از آن گذشته هنوز هم خبر جعلی می‌سازند و پخش می‌کنند. در مورد همه چیز همین کار را میکنند مانند قضیه کرونا که سازمان بهداشت خود خوانده جهانی که تحت کنترل صهیونیسم هست تمامی توصیه های اش در مورد کرونا اشتباه بود و موجب مرگ میلیونها نفر شد تا بتوانند مردم را متقاعد کنند که واکسن صهیونیستی فایزر نجات دهند هست در صورتی که این واکسن هیچ اثری روی بیماری ویروسی مذکور ندارد و فقط باعث ساخته شدن سویه های جدید شد. مردم یه شایعات کوش ندهند چون تنها محلی که انرژی نهفته گسلی داشت همان خوی در غرب کشور بود و اگر از هارپ هم بر فرض استفاده شده باشد اولا برد هارپ مشخص هست و تا همان خوی می‌رسد از داخل اقلیم کردستان و ثانیا فعال ترین گسل را که همان خوی بود و ارتباطی با ترکیه ندارد را فعال نمود. در صورتی که در مورد ترکیه قضیه متفاوت هست. در بخشی که در ترکیه زلزله آمد بخاطر سدهای بی‌رویه در واقع سفره های زیر زمینی خشک شده بود و یک وضعیت گسلی وحشتناک ایجاد شده بود و هارپ برای همین توانسته با کمترین اثر یک گسل بسیار بزرگ را فعال کند. در ایران شرایط آبهای زیرزمینی کاملا متفاوت هست و در ثانی گسل های فعال یا آن شدت وجود ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس