اقدام عجیب سوئدی‌ها در برگزاری دادگاه حمید نوری بدون حضور متهم و مترجم

هشتمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری در حالی برگزار شد که کارشکنی‎های سوئد همچنان ادامه دارد و بخش نخست این جلسه بدون حضور حمید نوری و مترجم برگزار شد.

به گزارش مشرق، هشتمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری در حالی برگزار شد که کارشکنی‎های سوئد همچنان ادامه دارد و بخش نخست این جلسه بدون حضور حمید نوری و مترجم برگزار شد.

«عطیه نوری»، ضمن ارائه توضیحاتی درباره هشتمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری و کارشکنی‎های مجدد و بهانه‎های واهی سوئد، گفت: امروز صبح ساعت ۹ به وقت محلی، دادگاه تجدید نظر شروع شد؛ موضوع جالب اینکه وقتی ما وارد دادگاه شدیم پدرم در دادگاه حضور نداشت؛ تلاش کردیم که گوشی ترجمه را بگیریم اما به ما گفتند که باید صبر کنید چرا که هنوز سیستم ترجمه وصل نشده است.

به گفته فرزند حمید نوری، حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه از زمان دادگاه به همین منوال و بدون ارائه ترجمه به زبان فارسی سپری شده است.

«عطیه نوری»، با انتقاد از این روند دادگاه، می‌گوید: این چه دادگاه بین‌المللی است که نه متهم در آن حضور دارد و نه ترجمه در آن صورت می‌گیرد؛ این روند دادگاه مضحک است و جهان باید نظاره‌گر چنین دادگاهی باشد.

وی اظهار کرد: مگر می‌شود یک دادگاه برای ایرانی‌ها برگزار شود آن هم به زبان سوئدی، اما ترجمه فارسی در این دادگاه وجود نداشته باشد، همچنین متهم نیز در آن جلسه حضور نداشته باشد؛ این دادگاه چگونه حق و حقیقت و عدالت را مشخص خواهد کرد؟

عطیه نوری، ادامه داد که زمانی که وی از وکلای سوئدی حمید نوری درباره علت حضور نداشتن پدرم در دادگاه پرسیده این پاسخ را دریافت می‌کند که امروز سیستم حمل و نقل بین بازداشتگاه و دادگاه مختل شده است.

فرزند حمید نوری در بخشی دیگر گفت که جالب است که به یکباره امروز سیستم حمل و نقل آنها دچار اختلال شده و پدر من در دادگاه حضور ندارد.

در همین حال مجید نوری، دیگر فرزند حمید نوری در گفت‎وگو با میزان گفت که بخش نخست دادگاه امروز بدون هیچ ترجمه‎ای سپری شده و پدرم در این بخش حضور نداشته است.

دادگاه تجدیدنظر سوئد از روز ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) موضوع بررسی لوایح مربوط به پرونده حمید نوری را آغاز کرد.

دادستان، وکلای شاکیان و وکلای حمید نوری از ۲۱ دی تا ۵ بهمن ماه بیانیه‌های اولیه خود را در حضور دادگاه ارائه کردند؛ دادستان سوئد در روزهای ۲۱ تا ۲۳ دی ماه بیانیه خود را در مورد مسائل موضوعی پرونده مطرح کرد.

دور نخست دادگاه تجدید نظر حمید نوری در ۷ جلسه برگزار شد و وکلای حمید نوری در روزهای ۳ و ۵ بهمن ماه (جلسه ششم و هفتم) به ارائه دفاعیات خود پرداختند.

حمید نوری، ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به صورتی خشن و غیرقانونی توسط پلیس این کشور بازداشت و ۸ ماه نخست بدون هیچ گونه امکان تماس با خانواده یا دسترسی کنسولی در شرایطی شبیه به ربوده شدن نگه‌داری شد.

این شهروند ایرانی بازداشت شده از سوی سوئد پس از برگزاری ۹۲ جلسه فاقد مولفه‌های حق محاکمه عادلانه، به حبس ابد محکوم شد.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایرانی با غیرت IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    4 2
    مسئولین وزارت خارجه بایستی این اقدامات ضد انسانی و ناجوانمردانه سوئدی ها را با احضار سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه محکوم کنند و از انها بخواهند هر چه زودتر به این دست اقدامات ناجوانمردانه خاتمه دهند. در صورت امکان مراتب را در حقوق بشر سازمان ملل پیگیری کنند. با کمک وکلای کاربلد در وزارت خارجه از سوئد به خاطر این اقدامات ناجوانمردانه اش در دادگاه لاهه شکایت کنند.
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    6 5
    چند کشتی سوید رو منهدم کنید حل میشه.
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 4
    نیروهای نیابتی ایران میتونن با گروگان گرفتن چند تبعه سوئدی و مشروط کردن ازادیشون به آزادی نوری ، این مشکلو حل کنن. مسئولین بیش از این تعلل نکنن...
    • آدرین DE ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      4 0
      چی میگی بابا.حالت خوب نیستا. مگه شهر هرته سر هر چیزی گروگان گیری کنن. اون که دیدی اوج تحریم نفتی بود یارو کشتی گرفت جاش گرفتن. اگر اینطوری شد که از فردا هر جاسوسی تو ایران دستگیر کردن اونام برمیدارن یه مشت ایرانی تو دنیا گروگان میگیرن .. حرفی برای خودت میزنی هر ساعت برای ایرانی‌ها دردسر درست میشه.
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    واقعا که گندش رو درآوردن. این حقوق بشره؟؟؟؟ ...
  • ایرانی🇮🇷 IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 5
    با دشمنی که به وضوح اعلام دشمنی میکند باید شدیداً برخورد شود. سوئد و هیچ کشوری نمیتواند علیه ایران اسلامی و مقتدر رفتار سوئی داشته باشد و پاسخ آنرا دریافت نکند! اگر دیپلماسی و زبان خوش کارساز نبود، با عملیاتهای سایبری علیه دستگاه قضا سوئد، تخریب و تهدید میتوان به این کفار فشار آورد. حتی عبور کشتی های سوئد را از تنگه هرمز هزینه زا کنیم. زبان زور با غرب کارگشا بوده.
  • رضا IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 2
    متاسف برای این حقوق بشری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس