کد خبر 1462649
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
بهت زلزله‌زدگان ترکیه از ویرانی‌ها

معاون رئیس جمهور ترکیه گفت تلفات زلزله در استان قهرمان‌مرعش که به ۹ استان دیگر هم آسیب رساند، به ۵۸۹۴ کشته و ۳۴ هزار و ۸۱۰ مجروح افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، «فؤاد اُکتای» معاون ریاست‌جمهوری ترکیه بامداد چهارشنبه با حضور مقابل دوربین رسانه‌ها، به ارائه توضیحات و آماری از خسارات و تلفات زلزله شدید روز دوشنبه در جنوب این کشور پرداخت.

اکتای که در مقر سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه در آنکارا صحبت می‌کرد، گفت تلفات زلزله در استان قهرمان‌مرعش که به ۹ استان دیگر هم آسیب رساند، به ۵۸۹۴ کشته و ۳۴ هزار و ۸۱۰ مجروح افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی درباره روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان توضیح داد: «ما همچنان به اعزام کاروان‌های امدادی و بالگردها به مناطق آسیب‌دیده ادامه می‌دهیم. از فردا شاهد پایان معضل تامین نان و آذوقه برای زلزله‌زدگان خواهیم بود».

معاون رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه نزدیک به ۱۵۰۰ ژنراتور برای مناطق زلزله‌زده فراهم شده، اظهار داشت: «امشب نیز تعداد بیشتری را فعال می‌کنیم. همچنین بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کامیون تانکر سوخت برای مناطق زلزله‌زده تهیه شده است».

اکتای ضمن اشاره به تأمین سرپناه و اقامتگاه برای حدود ۴۰۰ هزار نفر، اضافه کرد: «فردا شاهد پایان مشکلات مربوط به سرپناه و غذا خواهیم بود. در ۴ استان امدادرسانی به زلزله‌زدگان به وضعیت بهتری رسیده است. دیگر جاده بسته‌ای وجود ندارد که مانع ارائه پشتیبانی لجستیکی به مناطق آسیب‌دیده شود. تا صبح فردا نیز برق بسیاری از مناطق آسیب دیده را بازیابی می‌کنیم».

پیش از این، «خبرگزاری فرانسه» گزارش داده بود ساکنان و بازماندگان شهر «شانلی اورفه» در جنوب شرقی ترکیه، با یک تهدید نامرئی اما قدرتمند به‌نام «گرسنگی» روبرو هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ارتش روسیه IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 5
    هر موقع تلفات زلزله ترکیه میبینم یاد سربازانی روسیه میوفتم که ترکیه به اوکراین بهشون پهباد میدادچوب خداست چوب
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      4 1
      خدا عقلت بده زلزله بم چوب خدا بود مگر چه کرده بودنً
    • شیوا IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      1 1
      چی نوشتی ترجمه کن
    • مهستی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      1 1
      خب عزیزم مگه این‌همه زلزله در کشور خود ما نمیاد همیشه هم آمده اونم چوب خداست بعدشم ترکیه‌ به متجاوز کمک نمیکنه به کسی که از کشور خودش دفاع می‌کنه کمک می‌کنه لعنت بر تجاوز و متجاوز. روسیه‌یا هیچ کشور حق ندارد حاکمیت کشور دیگر را نقض و حمله کنه به ناتو بپیوندند یا نه تصمیم خود ملت است
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      0 0
      اول روی جمله بندیت کار کن
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 1
    اولا با این خشم الهی پایان حکومت اردوغان هم پایان پذیرفت . دوما برابر نظر همه کارشناسان زمین شناسی و ذیربط این زلزله دراثر سد سازی های بی رویه که اردوغان در قلمرو ترکیه انجام داده صورت گرفته ضمن خسارات شدید به ملت و کشور ترکیه اثار این همه بی تدبیری های اردوغان مشکلات برای همسایگان از جمله ایران درست کرده از جمله ریز گردها و جلو گیری از ورود اب های رود خانه ها به ایران . وقت ان رسیده مطبوعات و صدا و سیما باید افکار عمومی دنیا بخصوص ملت ترکیه را از این همه بی تدبیری روشن کنند تا مشکلات پیش امده برای ملت ایران از بین برود .نباید ملاحظات سیاسی مانع از حفظ منافع ملت ایران شود .
  • حسن‌یونسی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 1
    مرگ‌برحکومتهای‌جنایتکارجهانی،آمریکا،اسرائیل وانگلیس‌که‌با‌استفاده‌ازانفجارهسته‌ای‌دراعماق زمین‌وفعال‌سازی‌آن‌با‌امواج‌هارپ‌این‌جنایت وخسارت‌بزرگ‌رابرای‌کشورترکیه‌وسوریه‌رقم زدند
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    این زلزله جزو بلایای طبیعی بوده ربطی هم به هارپ و سد و این مزخرفات ندارد. مبدا انرژی برای زلزله از چندین کیلومتر زیر زمین تولید شده و از قدرت بشر با این علم محدود کاملا خارج است. هیچ علمی تاکنون نتوانسته به کیلومترها زیر زمین و اون هم مواد مذاب دسترسی پیدا کند.
  • علوی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    ... پیوستن به ناتو یعنی ورود همسایه دیوار به دیوار به جبهه دشمنان در حال جنگ اون هم همسایه ای که قبلا هم استانی از یک کشور بودن و همان ناتو کشور را تجزیه کرده حالا استان تازه کشور شده اکراین را با یک انقلاب رنگی صهیونیست روی کار آورده و با الحاق به ناتو بخواد گام اخر یعنی حدف مرکزشوروی یعنی روسیه رو عملی کند حالا متوجه شدین پیوستن به ناتو از سوی اکراین یعنی چی ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس