روند آزادی زندانیان مشمول عفو رهبری در سراسر کشور آغاز شد

با اعلام خبر عفو گسترده رهبر معظم انقلاب با دستور رئیس قوه قضائیه، رؤسای دادگستری‌ها به همراه تیم‌های متشکل از قضات و مقام‌های قضائی کار بررسی و رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کردند.

به گزارش مشرق، رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضائی روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه به رؤسای دادگستری تمام استان‌ها دستور داد: در راستای تسریع در اجرای فرمان عفو رهبر انقلاب، هیئت‌هایی را جهت تطبیق مصادیق با معیارهای پیش‌بینی شده تشکیل دهند تا این هیئت‌ها هر چه سریع‌تر فهرست زندانیان و محکومان مشمول عفو قرار گرفته را به خود آنها و جامعه اعلام کنند و در همین روزهای اعیاد دینی و ملی، حلاوت و شیرینی به کام مردم بنشیند.

در همین رابطه، مسئولان قضائی استان‌ها با حضور در زندان‌ها کار تطبیق پرونده زندانیان با معیارهای عفو مورد موافقت رهبر انقلاب را آغاز کرده‌اند.

بر اساس اخبار رسیده؛ مسئولان قضائی استان‌های تهران، البرز، سمنان، هرمزگان، آذربایجان غربی، قزوین و سیستان و بلوچستان کار رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کرده‌اند، همچنین اخبار واصله نشان می‌دهد سایر استان نیز کار تشکیل هیأت‌های قضائی به منظور عفو زندانیان را آغاز نموده و موضوع آزادی زندانیان واجد شرایط تا حد قابل قبولی پیش رفته و تسریع شده است.

طبق اعلام رئیس کل دادگستری استان تهران بلافاصله بعد از ابلاغ عفو گسترده مقام معظم رهبری، ۳۲ گروه از مسئولان قضائی استان تهران با حضور در ۸ زندان، تطبیق پرونده زندانیان با معیارهای عفو را آغاز کرده‌اند.

همچنین امروز القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه معاونین دادگستری و معاونین دادستان با حضور در زندان اوین پرونده زندانیان را برای تطبیق با معیارهای عفو بررسی می‌کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس