کد خبر 1462868
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
سیلاب

سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال وقوع سیل در بیشتر استان‌ها هشدار داد.

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ نسبت به فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و باران، رعدو برق، احتمال کولاک برف، رخداد مه، کاهش دید و با احتمال تگرگ هشدار داد.

این وضعیت جوی در روز شنبه (۲۲ بهمن) در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و ارتفاعات قزوین، تهران، البرز و زنجان، روز یکشنبه (۲۳ بهمن) در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، قم، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، شمال بوشهر، شمال فارس و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت این شرایط جوی روز دوشنبه (۲۴ بهمن) در خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، شمال فارس، نیمه شرقی خوزستان، لرستان، نیمه غربی اصفهان، مرکزی، همدان، قم، تهران، سمنان، البرز، قزوین، کردستان، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی دور از انتظار نخواهد بود.

براثر این مخاطرات احتمال لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در مسیرهای کوهستانی، احتمال انسداد محورهای روستایی بر اثر شدت بارش برف یا باران، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال اختلال در فعالیت‌های عمرانی، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال رخداد بهمن، احتمال اختلال در انتقالِ منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از این مخاطرات، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و در صورت لزوم مجهز به ادوات زمستانی، احتیاط و ترجیحا اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق، عدم توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری و پاک‌سازی دهانه پل‌ها را لازم می‌داند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس