نیرنگ بن‌سلمان برای های‌جک جام جهانی۲۰۳۰؛ آتن، قاهره و یک خروار پول!

عربستان سعودی به عنوان بخشی از تلاش‌های خود در راستای کسب امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰، به دو کشور پیشنهاد وسوسه‌انگیزی داده است!

به گزارش مشرق، عربستان سعودی در ادامه بلندپروازی‌های خود قصد دارد تا به همراه یونان و مصر پیشنهاد میزبانی مشترک از جام جهانی ۲۰۳۰ را مطرح کند و در این مسیر باید با پیشنهاد مشترک اسپانیا، پرتغال و اوکراین از قاره اروپا و همچنین پیشنهاد مشترک آرژانتین، اروگوئه، پاراگوئه و شیلی از قاره آمریکای جنوبی رقابت کند.

تصمیم‌گیری درباره میزبان این رویداد، در کنگره فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) در سال ۲۰۲۴ رای‌گیری خواهد شد و پنجره ارائه پیشنهاد میزبانی نیز ژوئن ۲۰۲۲ باز شده است.

بر اساس گزارش نشریه پولیتیکو، ریاض به دو کشور یونان و مصر پیشنهاد داده که در صورت پیوستن به کشور متمول حاشیه خلیج فارس در مسیر کسب امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰، هزینه‌های میزبانی دو کشور مذکور را پرداخت کرده و در عوض سه‌چهارم بازی‌های جام جهانی را در عربستان میزبانی کند.

این گزارش همچنین اضافه کرده که این اقدام برای ریاض میلیاردها دلار هزینه دارد اما این پیشنهاد در جلسه‌ای خصوصی در تابستان سال ۲۰۲۲ بین محمد بن سلمان، ولیعهد جاه‌طلب سعودی و کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان مطرح و به بحث گذاشته شده است. گفته می‌شود در صورت موافقت یونان و مصر، بخت عربستان برای کسب امتیاز میزبانی بیشتر از سایر پییشنهادها خواهد شد

هنوز مشخص نیست که آیا آتن و قاهره با این پیشنهاد موافقت می‌کنند یا خیر اما بر اساس گزارش‌ها، برگزاری جام جهانی در سه قاره(آسیا، اروپا و آفریقا) به شدت بخت‌های آن‌ها را افزایش خواهد داد. به عبارت دیگر، حضور سه کشور از سه قاره مختلف، آراء بیشتری را در کنگره فیفا به خود اختصاص خواهد داد. کنگره فیفا بیش از ۲۰۰ فدراسیون عضو دارد.

پس از آنکه گزارش طبقه‌بندی‌شده سرویس اطلاعات آمریکا افشا کرد که بن‌سلمان مستقیما دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود در کنسولگری عربستان در ترکیه در سال ۲۰۱۸ را صادر کرده، آتن به نخستین پایتخت اروپایی بدل شد که از ولیعهد سعودی میزبانی کرد.

همچنین، عربستان همواره به برقراری روابط دیپلماتیک حسنه با مصر علاقه‌ داشته و ژوئن پارسال نیز چندین قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش‌ میلیاردها یورو با قاهره امضا کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • هوشنگ IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    از آنجایی که اکثر ایرانی ها از پیشرفت اعراب متتفرند خوب است جام جهانی در عربستان برگزار بشه تا با چشم خودمون رفتار عربها را در میزبانی ببینیم
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    عربستان با دلارهای. سرشار از فروش نفت هر کاری ممکنه بکنه
  • هوشنگ IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    خخخخخ ایران صلاحیت خودش رو در میزبانی جام جهانی در برج میلاد هنگام عکس یادگاری گرفتن با جام طلا قبل از شروع جام جهانی با حضور مسئولان فیفا نشان داد. یک آبرو ریزی وحشتناکی بود ما هنوز جهان سومی هستیم
  • هوشنگ IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    عربستان یا آرژانتین ؟ البته آرژانتین عربستان هم بد نیست نژاد پرست نباشیم
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    حالا جام جهانی عربستان باشه که هم برا اسیا خوبه هم ما .پس شما چه مرگتونه دقیقا ؟؟!!
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    به یک گردش چرخ نیلوفری نه سلمان بماند و نه سلمان قلی! حالا تا 7 سال آینده حضرت عزرائیل هم بی کار ننشسته است.
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    هر های جکی به مقصد نمی رسد. چون اگر خلبان زرنگ باشد هواپیمای دزدیده شده را به کشوری ثالث هدایت و گرنه به کوه می زند.
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 1
    آخرش هم نامرد پیروزه.چون پول برشرف پیروزه
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 1
    حالا شد های جک!!!!!!خخخخخ
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    حسودی هم داره ثروتت ده برابر عربستان باشه ولی عرضه و نفوذت یک صدم
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 1
    انشالله بگور میبری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس