کد خبر 1463154
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
انتقاد ستاره آمریکایی از همکاری فیفا با عربستان

ستاره تیم ملی زنان آمریکا به خبرها درباره حمایت مالی عربستان سعودی از جام جهانی زنان واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، واکنش‌ها به خبر روزنامه انگلیسی گاردین درباره اینکه فیفا با نهاد گردشگری دولتی عربستان یا همان Visit Saudi، به‌عنوان حامی مالی اصلی جام جهانی ۲۰۲۳ زنان در استرالیا و نیوزیلند به توافق رسیده است، ادامه دارد.

پس از مایا جکمن، ملی‌پوش سابق تیم ملی نیوزیلند و سفیر فیفا و همچنین فدراسیون فوتبال زنان آمریکا، الکس مورگان، ستاره خط حمله آمریکا نیز از این تصمیم فیفا انتقاد کرد و گفت با توجه به سابقه حقوق‌بشری عربستان سعودی، این قرارداد عجیب است.

مورگان ۳۳ ساله که سابقه قهرمانی با آمریکا در ۲ جام جهانی و همچنین المپیک ۲۰۱۲ لندن را در کارنامه دارد، درباره سعودی‌ها گفت: فکر می‌کنم کاری که عربستان می‌تواند انجام دهد، این است که برای تیم زنان خود تلاش کند چراکه این تیم به‌تازگی تشکیل شده و صاحب رتبه‌بندی در فیفا هم نیست چون بازی‌های کمی را انجام داده‌اند.

یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان به فیفا نیز توصیه کرد: امیدوارم فیفا کار درست را انجام دهد. همه به اندازه کافی علیه این ماجرا صحبت کرده‌اند چراکه از لحاظ اخلاقی، این اقدام بی‌معنی است.

بازی‌های جام جهانی زنان قرار است تابستان سال ۱۴۰۲ برگزار شود. در این تورنمنت که از سال ۱۹۹۱ آغاز شده است، آمریکا با چهار قهرمانی، آلمان با دو قهرمانی و ژاپن و نروژ با یک قهرمانی در صدر پرافتخارترین تیم‌ها قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس