کد خبر 1463123
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
وزیر کشور: کشتی‌سازی فراساحل ایران تقویت شود

وزیر کشور با اشاره به سرمایه‌گذاری سه میلیارد دلاری در مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران(ایزوایکو)، بر تقویت این مجموعه در راستای استفاده از ظرفیت‌های آن تاکید کرد.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور عصر پنجشنبه در بازدید از مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران(ایزوایکو) اظهارکرد: این مجتمع با دارا بودن ۲ حوضچه خشک بزرگ، مجتمعی بی نظیر در کشور است که می‌تواند کشتی‌های بزرگ با ظرفیت ۲ میلیون بشکه یا ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن را برای ساخت و تعمیرات پذیرش کند.

وی ادامه داد: این مجتمع بر روی چند کشتی با ظرفیت‌های بزرگ اعم از نفتکش و کشتی کانتینربر مشغول کار هستند که باید تلاش کرد از این ظرفیت بزرگ به خوبی استفاده کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه این کشتی سازی برای استان هرمزگان هم ظرفیت بزرگی است و می‌تواند اشتغال آفرینی مناسبی به وجود بیاورد، گفت: ایزوایکو آمادگی دارد بخشی از سفارش‌های خارجی را نیز پذیرش نموده و علاوه بر تعمیر، ساخت کشتی را نیز انجام دهد. توسعه اشتغال، حمل و نقل دریایی را نیز متحول کند.

وحیدی با تاکید براینکه مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران باید بیش از این تقویت و از ظرفیت‌های آن استفاده شود، گفت: شرکت‌هایی که مایل به همکاری مشترک هستند، می‌توانند در حوزه تعمیر و ساخت کشتی در این مجتمع فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه در این مجمتع سرمایه گذاری حدود سه میلیارد دلاری انجام دشه است، ابراز امیدواری کرد علاوه بر توسعه اشتغال، حمل و نقل دریایی را در این مجموعه نیز متحول شود.

سرپرست گروه شناورهای بزرگ ایزوایکو نیز گفت: این نفتکش متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران است که ۲ میلیون بشکه ظرفیت دارد و بخشی از تعمیرات اساسی دوره‌ای خود را زیر نظر متخصصات کشورمان در بندرعباس درحال اجرا دارد.

علی عزیزی ادامه داد: شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) میزبان انجام تعمیرات اساسی یک سوپر نفت کش غول پیکر «ناشا» در حوض خشک این مجموعه است که دارای ۳۳۲ متر طول و ۵۸ متر عرض و ۳۱ متر ارتفاع است.

به گفته وی، سند پلاست و رنگ، تعمیر لاین‌های اصلی شناور، لاین‌های آی جی، الکتروموتورها و پمپ‌ها و قسمتی از ملحقات جانبی این سوپر نفتکش در مدت ۴۵ روز در این مجتمع انجام خواهد شد.

سرپرست گروه شناورهای بزرگ ایزوایکو همچنین گفت: تمامی اقدامات لازم تعمیراتی با اتکای به توان فنی و علمی داخل و با تجهیزات داخلی صورت می‌گیرد و کیفیت و رضایت حداکثری کارفرما در انجام این طرح ملاک اهمیت و عمل است.

وزیر کشور با همراهی سلمان ضربی مدیرعامل ایزوایکو همچنین از دیگر بخش‌های این مجتمع نیز بازدید و در جریان انجام تعمیرات اساسی و نیز پروژه‌های ساخت کشتی در این مجتمع قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    كشتي سازي فراساحل چه ربطي به وزارت كشور دارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس