1

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، بر لزوم استفاده دولت از فرصت تدوین برنامه هفتم جهت ساماندهی جامع حوزه رمزارزها تاکید کرد.

به گزارش مشرق، جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه ارزهای دیجیتال یک پدیده نوظهور و جهانی است که باید برای مدیریت و ساماندهی استفاده از آن در کشور برنامه داشت، گفت: تاکنون در خصوص تهیه قانون جامع در خصوص مدیریت این موضوع، اقدامات لازم صورت نگرفته اما نیاز آن کاملا احساس می شود.

وی با تاکید بر لزوم تدوین قانون جامعی برای استفاده از رمزارزها گفت: مجلس باید در فرآیند بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، ساماندهی و الزامات استفاده از رمزارزها اعم از استخراج، تبادل و خرید و فروش را به عنوان یک تکلیف در نظر بگیرد و مسیری طی شود که نتیجه آن اجرای همه بندها و تاکیدات برنامه هفتم باشد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه باید محور بسیاری از تحولات اقتصادی همچون ارزهای دیجیتال در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به اینکه موضوع ارزهای دیجیتال دارای ابعاد مختلفی است، باید به شکلی ساماندهی شود که فعالیت مردم در رمزارزها قانونی شده و دستورالعمل جامعی برای ادامه فعالیت پلتفرم ها وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از دولت خواست در قالب لایحه برنامه هفتم به موضوع ساماندهی جامع رمزارزها بپردازد و در ادامه متذکر شد: در غیر این صورت، مجلس با حساسیت به این موضوع ورود کرده و الزامات تهیه یک قانون جامع با زمانبندی مشخص را در برنامه هفتم می گنجاند.

کوچکی نژاد در پایان تاکید کرد: هنگامی که قانونی درباره رمزارزها وجود داشته باشد، دغدغه فعالان این عرصه و کاربران علاقمند در داخل کشور هم رفع شده و همه فعالیت ها در بستر قانون انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس