کد خبر 1463347
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
‌

فعالان رسانه‌ای منطقه معتقدند که دشمنان انقلاب اسلامی برای چهار دهه و با بیش از ۲۵۰ رسانه، جنگی تبیلغاتی را علیه ایران به راه‌انداخته‌اند.

به گزارش مشرق، انقلاب اسلامی ایران طی چهل و چهار سال گذشته شاهد حملاتی در سطوح و ابعاد مختلف از نظامی و اقتصادی تا فرهنگی و رسانه‌ای بوده است. می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی که دشمنان ایران، در دهه‌های گذشته برای ضربه‌زدن به ایران و موقعیتش در داخل و خارج به خدمت گرفته‌اند، کارزار رسانه‌ای است؛ کارزاری که در آن، غول‌های رسانه‌های جهان با مثلث همکاری غربی-عبری-عربی تهران را احاطه کرده‌اند.

این رسانه‌ها دهه‌هاست که در تصاویر ارائه شده به مخاطبان سعی می‌کنند نظام سیاسی ایران را ضعیف، مردم را درمانده، سیاست خارجی را شکست‌خورده و سیاست داخلی را نادرست جلوه دهند. دشمنان انقلاب اسلامی ایران با توسل به همین ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغات دروغین، در مجامع بین‌المللی علیه تهران قطعنامه می‌دهند و سعی می‌کنند تا جهان را با دشمنی ریشه‌دار خود همراه کنند. در ادامه این گزارش، نظرات کارشناسان و فعالان رسانه‌ای منطقه در خصوص این جنگ رسانه‌ای علیه ایران را ذکر خواهیم کرد.

۲۵۰ رسانه جهان، مسئول نشر اکاذیب علیه ایران!

«ابراهیم السراج» از فعالان رسانه‌ای منطقه درباره جنگ رسانه‌ای علیه ایران می‌گوید: بیش از ۲۵۰ رسانه، سیاست اطلاع‌رسانی غلط، نشر اکاذیب و تلاش برای تغییر باور جوامع مختلف نسبت به ماهیت آنچه در جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد، را در پیش گرفته‌اند. حقیقت این است که این شیپورهای رسانه‌ای جنگی بدون هیچ‌گونه احساس مسئولیتی در قبال اخلاق حرفه رسانه‌ای در پرتو تجربیاتشان که دروغ را زیبا و آراسته می‌کند، اقدام به انتشار اطلاعات نادرست رسانه‌ای می‌کنند؛ به معنای دقیق‌تر، کار آن‌ها پنهان کردن حقایق از جهان از طریق رسانه‌های مختلف است.

چهار دهه جنگ ۲۵۰ رسانه‌ علیه ایران

کارشناس عراقی درباره هدف نهایی این کارزار رسانه‌ای تاکید می‌کند: موضوع فراتر از این است که این کشورها، بخواهند کانال‌هایی رسانه‌ای ایجاد کنند؛ بلکه مأموریت اصلی آن‌ها هدف قراردادن جمهوری اسلامی ایران و بسیج ارتش‌های الکترونیکی علیه آن است. تشکیلاتی که میلیون‌ها دلار صرف آن می‌شود و مأموریت‌شان تنها محدود به تغییر شناخت و درک جامعه جهانی نسبت به واقعیت ایرانی است. با توجه به ماهیت کارم به عنوان یک روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی، متوجه ابعاد جنگ رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، مردم، دولت، رهبری و مراجع دینی آن شده‌ام. هر آنچه از این رسانه‌ها پخش می‌شود، بیشتر از دروغ و تلاش برای جعل واقعیت ایرانی نیست. مردم باید بدانند که هر آنچه در این رسانه‌ها گفته می‌شود حقیقت ندارد؛ نباید این رسانه‌ها را نماینده حقیقت کامل دانست، زیرا بسیاری از حاکمان و صاحبان قدرت با استفاده از رسانه‌ها و تبلیغات اهداف و برنامه‌های واقعی خود را پنهان می‌کنند.

فعال رسانه‌ای منطقه در ادامه افزود: آنچه این رسانه‌ها نمی‌گویند و ماموریت دارند تا آن را مخفی کنند، این است که ایرانِ بعد انقلاب در حوزه‌های مختلف به دستاوردهای بزرگی دست یافته است. فاصله بین شهروند و مسئول در جامعه ایرانی بسیار کم است و مقامات، شاه و امیر و شاهزاده و حاکم نیستند؛ و این مهم‌ترین اصل برای پیشرفت ملی و نشانی از قدرت نظام سیاسی مدرن این کشور است. آنچه این‌ها نمی‌گویند این است که رهبران ایران بسیار مشتاق حمایت از دانشمندان هستند؛ همه ابزارهای موفقیت را برای افراد فراهم می‌کنند، خواهان پیشرفت بسیار بالا در حوزه‌های فناورانه هستند و برای دستیابی به بهترین دستاوردها و برای تحقیقات علمی هزینه می‌کنند. این رسانه‌های معاند ایران، هیچ‌گاه از حجم خدمات عمومی و پیشرفت‌های علمی این کشور نگفته‌اند؛ درصد بی‌سوادی در ایران قبل از انقلاب اسلامی ۸۰ درصد بود در حالی که بعد از انقلاب این مقدار به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافت. سال ۲۰۲۲ درصد زنان شاغل در حوزه پزشکی به ۴۰ درصد رسیده است؛ میزانی از موفقیت که حتی در کشورهای اروپایی هم نظیرش را نمی‌بینیم.

زنده‌کردن شاه فراری! وقتی دست دشمن در جنگ رسانه‌ای علیه ایران خالی‌ است

«حسین الکنانی» مدیر شبکه مطالعاتی «الهدف» عراق که در حوزه رسانه و سیاست فعال است، به گفت‌وگو با خبرنگار فارس نشست و درباره چرایی هدف قرارگرفتن ایرانِ بعد از انقلاب در معرض این تهدیدات رسانه‌ای تاکید کرد: ایران در این چهار دهه موفقیت‌ها و دستاوردهای فراوانی به ثبت رسانده‌ است؛ از دیدگاه مطالعات راهبردی میزان این موفقیت‌ها و دستاوردها به قدری زیاد بوده که اشتباهات اندک و یا تجربه‌های ناموفقی که هر سیستم سیاسی در وضعیت طبیعی رخ می‌دهد، به چشم نیامده است و این وجه تمایز انقلاب ایران از تجربه‌های مشابه است. از این رو از ابتدای پیروزی تاکنون، در معرض انواع تهدیدات از نظامی گرفته تا نظامی و سیاسی بوده تا بلکه مختصات واقعی‌اش جعل و تحریف شوند.

چهار دهه جنگ ۲۵۰ رسانه‌ علیه ایران

الکنانی درباره فعالیت‌ رسانه‌های معاند انقلاب اسلامی در دو ماه گذشته و مدیریت آشوب‌ها در ایران، خاطرنشان کرد: ایران در این مدت، با بیش از دویست و پنجاه شبکه ماهواره‌ای، با پوشش مستمر و با بودجه‌ای کلان که از برخی کشورهای عربی خلیج فارس تامین می‌شود مواجه بود که برای سرنگونی انقلاب اسلامی ایران از درون تلاش مذبوحانه‌ای از خود نشان دادند؛ و این جنگ رسانه‌ای پرفشار بر تهران بعد از آن در دستورکار قرار گرفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی در مقابل ایران شکست خورده بودند. حالا ایران با توانمندی‌های نظامی قدرتمندی که دارد، هیچ‌کدام از دشمنانش جرأت نمی‌کنند حتی برای نیم ساعت با پهپادی از نقطه‌ای دور و به صورت نامعلوم به حریم هوایی ایران نفوذ کنند.

وی افزود: دشمنان انقلاب ایران به دنبال آن هستند تا رد پای خود در خرابکاری‌ها و جنایات تاریخی را با تبلیغات رسانه‌ای پاک کنند؛ جنایاتی همچون بمباران هوایی سردشت که از خاطره‌ها محو نمی‌شود. حالا هم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در خیابان‌های ایران به دنبال فریب جوانان و نوجوانانی هستند که هیچ تجربه و اطلاعاتی درباره اهداف و نقشه‌های شوم‌شان ندارند. حالا دشمنان انقلاب، باری دیگر شاه فراری را به میدان جنگ رسانه‌ای با ایران آورده و برای بازگشت دوباره‌اش به قدرت، تبلیغ می‌کنند. دست دشمنان ایران در این جنگ به قدری خالی است که از فرزندان پناهنده شاه منفور به کشورهای خودشان، به عنوان راه نجات یاد می‌کنند!

واقعیت ایران، نقطه مقابل تصویر ارائه‌شده در رسانه‌ها

«غازی اللامی» پژوهشگر و فعال رسانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره ابعاد پنهان کردن واقعیت‌ها در خصوص ایران توسط رسانه‌های غربی، عبری و عربی معاند، گفت: در ذهن بسیاری از مردم جهان و ناظران تحولات ایران، سوال بزرگ این است که آیا سیستم رسانه‌ای و شبکه‌های ارتباطی مسلط دنیا درباره ایران راست می‌گویند؟ آیا بین مردم و مسئولان ایرانی فاصله وجود دارد؟ آیا تحریم اقتصادی، موجب فروپاشی جامعه ایرانی شده است؟ آیا ایران به قدری ناامن شده که جاده‌ها و خیابان‌هایش را بسته‌اند؟ این‌ها سوالاتی است که خوراک فکری رسانه‌های مسلط جهان و مبارز با ایران، به مخاطبانشان القا می‌کنند؛ پاسخ فقط در داخل ایران است.

چهار دهه جنگ ۲۵۰ رسانه‌ علیه ایران

اللامی افزود: همه کسانی که منابع تغذیه فکری‌شان این رسانه‌های معاند است، باید به ایران بروند و همانند من ببینند. من از همان لحظه که پا به فرودگاه ایران گذاشتم هماهنگی، امنیت، آرامش و پیشرفت ایران را دیدم؛ آنجا بود که یقین پیدا کردم دشمنان انقلاب اسلامی ایران در غرب، دستگاه رسانه‌ای و شبکه‌های زردشان نمی‌خواهند ایران کشوری آرام و امن باشد و می‌خواهند تصویری بر خلاف این واقعیت به مخاطب ناآشنا القا کنند. مردم ایران اما ملتی صبور، آگاه و بادرایت هستند که چهار دهه، دروغ‌پراکنی غول‌های رسانه‌ای جهان را ناکام گذاشته و به الگویی برای موفقیت، مقاومت و پیشرفت تبدیل شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    23 3
    خدا با ماست.همین کافی است.
  • علی افصحی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    12 0
    فقط و فقط با داشتن امام خامنه‌ای ، ولی فقیه دانشور و عزیز همه مواهب دنیا و آخرت را داشته و خواهیم داشت که از نگاه فعالان رسانه ای غیر ایرانی مغفول مانده چرا که تجربه ولایت فقیه را ندارند ضمن این که اگر همه عالم هم رسانه شیطان بزرگ آمریکا شود و تعداد خود را به میلیون ها رسانه برساند که تقریبا رسانده با داشتن ولی فقیهی چون امام خامنه‌ای ، همه خباثت های رسانه ای پر حجم دشمن به نفع ما تمام خواهد شد چرا که اصل فلسفی داریم که اشاره می کند «اذا جاوز الشئ حده انعکس ضده هر وقت تخریب از حدش بگذرد نتیجه عکس می دهد » لذا ضمن این که این همه رسانه مجانی، ایران را پر آوازه می کنند علاوه بر آن در همه جهان کنکاوی انسان ها و مخاطبان رسانه ها را بر می انگیزاند که این «ایران کجاست که این همه حرف در باره اش زده می شود»؟ و با توجه به ماهیت مترقی ایران اسلامی یک مواجهه کافی است که نه یکدل بلکه ده ها میلیون دل را برده و همه را شیفته خود گرداند.چنان که در تاریخ در باره عاشقان کربلا این تکرار شده نقل شده قتلقخان حاکم ضد شیعی فارس بسیار ضد عزاداران اهل بیت و امام حسین بود او فرزندش را با همین کینه بزرگ کرد و به سن بلوغ که رسید او را با سپاهی به سر راه زوار کربلا فرستاد تا آن ها را قتل عام کند پسر در محل مورد نظراستقرار یافت و لختی چند، بالاخره زوار کربلا نمایان شدند اما او برخلاف شنیده هایش دید جمعیتی پا برهنه بدون هیچ سلاح و با بر افراشتن پرچم های مشکی و با نوای حزین و خوشایند در سوگ امام حسین نوحه می کنند و پیش می آیند پسر از خود بی خود شد و از همان جا ارادتمند امام حسین شده و دربار قتلقخان را حسینیه نمود. با دارایی عظیمی که ما به نام ولی فقیه امام خامنه‌ای داریم همه امواج مخالف در بادبان کشتی نوحسان ولی فقیه تبدیل به باد موافق شده و کشتی پیشرفت و عدالت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در رسیدن به مقصد، یاری رسان خواهند بود. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس