کد خبر 1463681
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
پاشینیان

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان پیام‌های تبریکی را به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبر معظم انقلاب و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران ارسال کرد.

به گزارش مشرق، از تارنمای نیوز ارمنستان، پاشینیان در پیام‌های جداگانه‌ای چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

وی در پیام خود به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب نوشت: روابط گرم و دوستانه ارمنستان و ایران با ریشه چند صد ساله، سنت و تاریخ غنی اهمیت ویژه‌ای برای دو کشور دارند.

نخست وزیر ارمنستان در این پیام عنوان کرد: بیش از ۳ دهه از ایجاد روابط دیپلماتیک بین جمهوری ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد که در جریان آن شاهد همکاری دو جانبه قوی و استوار بودیم.

در این پیام همچنین آمده است: مطمئن هستم که روابط دوستانه ارمنستان- ایران که در فضای احترام و اعتماد متقابل شکل گرفته، دستاورهای مهمتری را در آینده برای منافع مردم دو کشور رقم خواهد زد.

پاشینیان در پیام خود به سید ابراهیم رئیسی نیز نوشت: روابط تزلزل ناپذیر ارمنستان و ایران مبتنی بر تاریخ چند صد ساله و احترام متقابل برای جمهوری ارمنستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نخست وزیر ارمنستان در پیام به رئیس جمهوری ایران تصریح کرد: من اطمینان دارم با تلاش‌های مشترک خواهیم توانست همکاری بین‌دولتی را به سطح جدیدی برسانیم که برنامه کاری چندبخشی آن گسترش بیشتر رفاه دو ملت دوست و امنیت کشورهایمان را به همراه خواهد داشت.

در این پیام همچنین آمده است: با اهمیت زیادی به دیدگاه‌های خود در برقراری و تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای، بر دعوت رسمی خود در جریان سفر سال گذشته به تهران از شما برای سفر به ارمنستان تاکید می‌کنم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    1 5
    بلاد کفر
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    7 1
    روابط چند هزار ساله نه چند صد ساله
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    2 1
    چه اتحاد کثیفی!!
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      به کوری چشم مغول
  • خدری IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 0
    درود
  • ایرانی با غیرت IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 0
    در قبل از دوره فتعلیشاه قاجار این کشورهای ارمنستان و گرجستان بخشی از ایران بودند و مردم انجا هم از اقلیت ارامنه بودند که در زمان شاه عباس صفوی بخشی از انها را به اصفهان کوچ داد و کلیسای وانک ارامنه در اصفهان بسیار مشهور است. در ارمنستان برخی از انها فارسی را بهتر از ما صحبت میکنند زیرا تا قبل از استقلال ارمنستان پس از فروپاشی شوروی سابق در ایران به سرمیبردند و ایرانی اند. نکته مهمتر اینکه از بین این 13 کشوری که دور تا دور در همسایگی ایران هستند و اغلب هم مسلمان هستند تنها کشوری که برای ایران حاشیه و درد سر درست نکرده همین ارمنستان است. به طور مثال همین دولت مستقر در باکو که برای ما شاخ شده یا بحرین که از ما جدا شده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس