کد خبر 1463696
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
جزئیات فروش متری مسکن اعلام شد

آمارهای ارایه شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که رشد قیمت مسکن در آذرماه امسال نسبت به دولت روحانی نصف شده است.

به گزارش مشرق، ساماندهی بازار مسکن و مهار تورم در این بخش به عنوان یکی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به کار مطرح بوده که این مهم تا به امروز نیز با عزم دولت در حال اجرایی شدن است.

اگرچه منتقدان دولت سیزدهم در طول این مدت تلاش کرده و می‌کنند که دستاوردها را در این بخش را به ورطه انتقاد ببرند، اما آمارها در حوزه مسکن نشان می‌دهد که مسکن نیز همانند سایر بخش‌ها در ماه‌های انتهایی دولت گذشته به مرحله تورم سه رقمی رسیده بود.

این در حالی است که تورم سه رقمی با توجه به اینکه مسکن بخش زیادی از هزینه خانوارها را می‌بلعد، بدین معنا است که سودای صاحبخانه شدن بسیاری از مستاجرها شاید برای همیشه باید به دست فراموشی سپرده می‌شد.

رشد قیمت مسکن نسبت به دولت روحانی نصف شد

بالا بودن نرخ تورم سبب شد تا دولت سیزدهم همزمان با آغاز فعالیت خود، کنترل این تورم و جلوگیری از تشدید آن را در تمام بخش‌ها از جمله مسکن در برنامه‌های خود قرار داد؛ اگرچه فضاسازی‌ها به دلیل عدم مقایسه آمار و ارایه درست آنها به مردم می باشد اما در صورت مقایسه بین آمار تورم مسکن که بانک مرکزی هر ماه آن را منتشر می کند، به خوبی می‌توان به این واقعیت رسید که رشد قیمت در حوزه مسکن در دولت رییسی نسبت به روحانی کاهشی بوده است.

آخرین آمار ارایه شده از سوی بانک مرکزی در حوزه مسکن مربوط به آذرماه ۱۴۰۱ بوده که نشان می‌دهد قیمت مسکن در تهران در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه درسال گذشته ۴۷.۵ درصد افزایش یافته است.

رشد قیمت مسکن نسبت به دولت روحانی نصف شد

این در حالی است که در آذر سال ۹۹ و در دولت گذشته نرخ افزایش قیمت مسکن ۹۸.۹ درصد بود، به عبارت دیگر در حالی که در دولت روحانی رشد قیمت مسکن در آذر سال ۹۹ نزدیک به ۱۰۰ درصد بوده در آذرماه امسال و در دولت رییسی کمتر از ۵۰ درصد شده است.

هرچند تورم ۴۷.۵ درصدی نیز به هیچ عنوان مطلوب نیست اما روند نزولی تورم در دولت سیزدهم، چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای از بازگشت آرامش به این بازار در ماه‌های آتی را نوید می‌دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    5 3
    در چهار سال دوم دولت روحانی با ۳۰۰ میلیون داخل شهر تهران میشد یک واحد آپارتمان خرید! الان چی؟ فوقش ۵ متر انباری بشه خرید. تو رو خدا این تیترها رو نزدید. توهین به شعور ملت هست. رئیسی بدترین رئیس جمهور بود... کشور به فنا رفته چون جوانان تحصیلکرده و متخصصها رو در اداره امور کشور دخالت نمیدیم. کم دروغ بگید.
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      1 3
      پماد بمال دروغگو
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 1
    خودتون با این چیزهایی که میگین خندتون نمیگیره؟؟ خدایی این مهندسان تحلیل و کارشناسان نخبه رو از کجا پیدا میکنین؟؟
  • m.m IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    1 2
    تیتر = توهین به شعور ملت
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    2 1
    چرا این رسانه ها هر دولتی که سرکار هست تایید می کنند و دولت قبل را تکذیب . دست این خدعه های نخ نما بردارید ۴۴ سال هست که این دروغ ها را تحویل مردم می دهید تمام دولت‌ها یکی پس از دیگری نارآمد بودند ولی رئیسی تیشه به ریشه مردم زده تورم بیداد میکنه
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    3 1
    واحد آپارتمان در قم در شهریور ۱۴۰۰ پانصد میلیون بود الان شده یک میلیارد و سیصد میلیون طی فقط ۱۵ ماه خدا قوت
  • مصطفی م IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    2 0
    با سلام من هم با این نوع خبر رسانی میانه خوبی ندارم. طرفدار جناب رئیسی هستم و مخالف سرسخت روحانی. ولی با کاهش سرعت گرانی مسکن چه دردی از مردم ایران دوا می شود؟ فقط امتیازی می شود در کارنامه جناب رییسی. موقعی که قیمت‌ها کاهشی و قدرت خرید مردم افزایشی شد آن وقت خبر را در سطح وسیع انتشار دهید..... یا علی
  • ع IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    2 0
    چرا‌دروغ‌تحویل‌مردم‌میدهید اصلا در بازار‌میکن‌نیستید‌فقط‌حرف
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    1 0
    ما که از قیمت خرید بی خبریم ولی برای یک سوییت پارکینگ پارسال ۲۰ میلیون رهن میدادم و امسال ۸۰ میلیون ما که بخیل نیستیم اصلا شما تیتر بزنید تورم مسکن منفی شد!
  • سامان IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 0
    اول سال ۱۴۰۱ اردیبهشت محله پونک متری ۵۵ الان متری ۹۰ جوادیه متری ۲۵ الان متری ۳۳ گمدک متری ۲۵ الان متری ۳۵ ولنجک متری ۱۳۰ الان متری ۱۸۰ سعادت اباد متری ۱۰۰ الان متری ۱۴۰ تهرانپارس متری ۳۵ الان متری ۶۰ تومن این قیمت ها با رشد دلار بازهم سر سام اور بالا تر خواهد رفت دولت ریسی ناتوان از کنترل قیمت ارز
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    البته عجله نکنید همیشه قیمت مسکن یک اختلاف زمانی با قیمت دلار داره یعنی وقتی دلار بالا میره یک دوره ۶ ماهه حداقل طول میکشه که اثراتش رو روی مسکن نشون بده ،،یک دو سه ماه دیگه صبر کنید بعد قضاوت کنید!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس