کد خبر 1463741
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
ترکیه 8 پیمانکار برج‌های فرو ریخته را بازداشت کرد

نیروهای امنیتی ترکیه تاکنون ۸ پیمانکار برج‌هایی را که به دلیل ساخت و ساز غیر اصولی در جریان زلزله روز دوشنبه به کلی ویران شده‌اند، بازداشت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع ترکیه‌ای از آغاز بازداشت‌ و جلب افرادی که در بالا رفتن تعداد تلفات زمین‌لرزه اخیر سهم داشته‌اند، خبر می‌دهند.

به نوشته اسپوتنیک، دولت ترکیه شروع به بازداشت تمامی کسانی که به دلیل ارتباط با فساد، عامل بالا رفتن تعداد تلفات شده‌اند اقدام کرده است، از جمله مقامات محلی، شوراهای شهرداری و پیمانکارانی که با ساخت و ساز غیر اصولی جان هزاران نفر را گرفته‌اند.

در این راستا تاکنون هشت پیمانکار بازداشت شده‌اند. همچنین روزنامه الصباح از دستگیری مهندس ارشد مجتمع مسکونی «رنسانس رزیدنس» که در اثر زلزله در استان هاتای ترکیه به طور کامل ویران شده بود، خبر داد. او در حالی بازداشت شد که در فرودگاه استانبول قصد فرار به خارج ترکیه را داشت.

ترکیه ۸ پیمانکار برج‌های فرو ریخته را بازداشت کرد

در همین راستا، حدود ۱۷۰ وکیل با طرح شکایت از پیمانکاران تعدادی از مجتمع‌های مسکونی در استان‌های حادثه دیده، خواستار جلوگیری از خروج آنها از کشور شدند. «بکر بوزداغ»، وزیر دادگستری ترکیه پیش از این گفته بود: «هیچ کس به دلیل سهل‌انگاری که منجر به فروریختن ساختمان های مسکونی در جریان زلزله شد، از مجازات در امان نخواهد ماند».

در حالی که شش روز از وقوع زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ترکیه می‌گذرد، «رجب طیب اردوغان» امروز در سخنانی گفت تعداد جانباختگان زلزله مرگبار اخیر به ۲۱ هزار و ۴۳ نفر رسیده و زخمی‌ها به ۸۰ هزار و ۹۷ نفر رسیده است.

اردوغان در ادامه گفت که حافظه ترکیه مملو از فجایع مرتبط با زلزله است و افزود: در بازرسی مناطق زلزله‌زده برای ما روشن شد که با فاجعه بزرگی روبرو هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    3 3
    تو ایران همین الان دستگیر کنید چون قراره زلزله بیاد
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      3 1
      پیمانکاران و .... چند ماه قبل از زلزله زیر اوار فوت کردن
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    4 2
    الهام علیف کرد
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    4 4
    حالا اون ایرانی های نادان و جو گیری که کلی خونه خریده بودن تو ترکیه چکار کنند هه هه هه
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 1
    تو همین مشرق کاربری یا تماشای چند عکس نظر گذاشته بود که جانباختگان این زلزله به بالای 30 هزار نفر هم میرسد، رجب طیب اردوغان 4 روز بعد تازه متوجه عمق فاجعه شده!!!
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    2 3
    اردوغان و کسانی که پروژه ی هاپ رو پیاده کردن هم باید دستگیر بشوند سد سازی در ایجاد زلزله موثر بوده
    • ادرین DE ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      0 0
      تو همه چی نظر بدید فقط. لااقل چار تا کتاب و مستند علمی در مورد یه چیزی بخونید و ببینید نه اینه که دروغ ترویج بدید .تو این چند روز پر از کامنتهای دوزاری و چرت و پرت در مورد زلزله دیدم!! دوهزارتا پس لرزه اومده هارپ کیلو چن? توهم توطئه دارید همیشه. منشا زلزله عمق چند کیلومتری زمینه چه ربطی به سد سازی و رودخانه داره? اگر اینطوریه که اندونزی وسط این همه اب پس چرا از همه جای دنیا بیشتر زلزله میاد?
  • مصطفی ابراهیمی پور IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    جالب است صورت پیمانکار واضح و مشخص است اما صورت ماموران امنیتی ایران غیر شفاف می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس