کد خبر 1464014
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
ببینید | هشدار جدی ترامپ درباره جنگ جهانی سوم

گزارش روزنامه واشنگتن پست نشان می‌دهد که دونالد ترامپ با گذشت تقریبا یک سال از اتمام دوره ریاست جمهوری‌اش در ایالات متحده، از پول‌های سعودی برای نجات کسب و کارهای خود بهره می‌برد.

به گزارش مشرق، از اوایل سال ۲۰۲۱ زمانیکه ترامپ کاخ سفید را ترک کرد، وی و جرد کوشنر داماد و مشاورش با چالش‌های تجاری بی‌سابقه‌ای مواجه شدند و درآمدهای ترامپ که در جریان ریاست جمهوری‌اش کاهش ناگهانی داشت، با حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ برند او را بیش از پیش بد نام کرد.کوشنر نیز که تلاش‌های تجاری‌اش شرکت خانوادگی او را نیازمند دریافت یک کمک مالی ۱.۲ میلیارد دلاری کرده بود، به عنوان مشاور ارشد ترامپ با افت جایگاه روبرو شده بود.

براساس اطلاعات این روزنامه، در این شرایط سخت اقتصادی برای ترامپ، یک متحد به سرعت به نجات آنها آمد. کوشنر یک روز پس از ترک کاخ سفید شرکتی را ایجاد کرد که ماه‌ها بعد آن را به یک شرکت خصوصی با ۲ میلیارد دلار به مدیریت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی منتقل کرد.

شرکت کوشنر این کمک‌های مالی را طوری سازماندهی کرده بود که مجبور به افشای منشا آن نباشد. کسب و کار او از یک راهبرد معمول استفاده نمود که به بسیاری از شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا از شفافیت درمورد منابع مالی خودداری کنند.

به نوشته این روزنامه، از سوی دیگر زمین‌های گلف ترامپ یک سال پس از ریاست جمهوری او، میزبان تورنمنت‌هایی برای برگزاری تور «لیو گلف» تحت حمایت مالی عربستان بود.

همچنین شرکت خانوادگی سابق ترامپ به نام «سازمان ترامپ» با یک شرکت املاک و مستغلات سعودی که قصد دارد در بخشی از یک استراحتگاه گلف ۴ میلیارد دلاری در عمان یک هتل «ترامپ» بسازد، توافقی را به دست آورد.

این گزارش می افزاید: سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه سعودی‌ها در شرکت‌هایی که منفعتی را برای ترامپ و دامادش داشت، پس از ایجاد روابط نزدیک با محمد بن سلمان در زمان ریاست جمهوری ترامپ صورت گرفت. کمک به بهبود جایگاه ولیعهد با برنامه‌ریزی اولین سفر ریاست‌جمهوری ترامپ به عربستان سعودی، حمایت از او در میان بحران‌های بین‌المللی متعدد و ملاقات‌های مکرر کوشنر و ترامپ با ولیعهد سعودی از جمله حمایت‌های ترامپ در قبال این سرمایه‌گذاری‌ها بود.

اکنون نیز با اعلام آمادگی ترامپ برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، برخی از کارشناسان امنیت ملی و دو مقام سابق کاخ سفید ابراز نگرانی کرده اند که ترامپ و کوشنر پس از پایان دولت از تشکیلات خود استفاده کرده اند تا همچنان از رابطه با سعودی‌ها سود ببرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    این ممدسلمان چقدر پول داره مگه، خدا از این پول های مفت به ما هم عطا کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس