کد خبر 1464131
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
مولدسازی

در سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت به نشانی www.pga.ipo.ir اطلاعات املاک و دارایی‌های دولت از زمان شناسایی تا مراحل مولدسازی و واگذاری بارگذاری می‌شود و مردم می‌توانند از آن اطلاع داشته باشند.

‌به گزارش مشرق، امروز رونمایی از سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت با حضور احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی در محل سالن جهاد اقتصادی وزارت اقتصاد انجام شد.

این سامانه به نشانی www.pga.ipo.ir است که در آن اطلاعات املاک و دارایی‌های دولت از زمان شناسایی تا مراحل مولدسازی و واگذاری در آن بارگذاری می‌شود و از این سامانه به‌عنوان یک اتاق شیشه‌ای که ۸۵ میلیون ایرانی می‌توانند از آن اطلاع داشته باشند، یاد شده است.

مهدی ترهینی که مسئولیت طراحی و اجرای این سامانه را برعهده دارد، در این‌باره می‌گوید: در این سامانه اسامی اعضای هیات ۷ نفره مولدسازی دارایی‌ ذکر شده است، در جلسه دوم این هیات ۴۷۰ دارایی غیرمنقول و در جلسه بعدی ۵۲۰ دارایی غیرمنقول دولت شناسایی شده است.

به گفته وی؛ دارایی‌های غیرمولد دولت با مصوبه شورای عالی هماهنگی سران سه قوه مولدسازی و یا واگذاری می‌شود. در مرحله اول وزارت جهاد کشاورزی و وزارت آموزش و پرورش دارایی‌های مولد و غیرمولد خود را اعلام کرده‌اند.

* در لایحه بودجه ۱۴۰۲ یکصدهزار میلیارد تومان درآمد از محل مولدسازی‌ در نظر گرفته شده است

در این مراسم، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی‌، گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت در دستور جلسه هماهنگی سران سه قوه قرار گرفت و قرار شد اموال مازاد و راکد دولتی به اموال مولد تبدیل شود.

وی گفت: در لایحه بودجه سال آینده صدهزار میلیارد تومان درآمد از محل مولدسازی و واگذاری دارایی‌های دولت در نظر گرفته شده است. البته در سال‌های قبل هم در احکام بودجه درآمدهایی برای واگذاری اموال دولت وجود داشت که در عمل یک دهم و یا حتی یک صدم آن هم محقق نمی‌شد و اگر قرار باشد در مسیر سال‌های قبل باشیم به هدف خود نمی‌رسیم، اما با جلسه هماهنگی سران سه قوه مولدسازی انجام خواهد شد.

در این مراسم همچنین حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، ‌گفت:‌ همه اطلاعات و رکوردها بر روی سامانه قرار می‌گیرد و مردم هم می‌توانند از طریق این سامانه دارایی‌های غیرمولد و راکد دولت را برای مولدسازی اعلام کنند.

وی اضافه کرد: در راستای مولدسازی اموال دولت‌ بحث آزادسازی اماکن رفاهی دستگاه‌های اجرایی تجمیع و بهینه‌سازی هم مطرح است و مولدسازی الزاما به معنای فروش دارایی نیست. گاهی با فروش دارایی‌های مازاد دولت، بودجه‌ای برای تکمیل طرح‌های عمرانی و یا سرمایه در گردش دستگاه‌های دولتی تأمین می‌شود. بخشی از اموال دارای ارزش افزوده شده و مولد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    فعلا پرده های اتاق شیشه ای رو کشیدن.... هیچی معلوم نیست. سایتشون قطعه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس