تظاهرات صدها هزار کارمند بخش خدمات درمانی اسپانیا

صدها هزار کارمند بخش خدمات درمانی اسپانیا روز یکشنبه در مادرید در اعتراض به ضعف دولت محافظه کار این کشور در حمایت از بخش خدمات درمانی عمومی تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، صدها هزار کارمند بخش خدمات درمانی اسپانیا روز یکشنبه در خیابان‌های مادرید علیه دولت محافظه کار این کشور تظاهرات کردند.

معترضان اسپانیایی معتقدند که دولت محافظه کار این کشور سیستم بخش خدمات درمانی عمومی را ویران کرده است.

دولت اسپانیا طی سال‌های اخیر آماج انتقادهای شدید به دلیل ضعف در خدمات درمانی قرار گرفته است. این انتقادها به خصوص پس از همه گیری کرونا که از سال ۲۰۲۰ آغاز شده بود به دلیل کمبود پرسنل خدمات درمانی و همچنین مراکز بهداشتی افزایش یافته است.

تظاهرات کنندگان معتقدند که دولت اسپانیا بخش خدمات درمانی عمومی را به نفع خدمات درمانی خصوصی تضعیف کرده است.

یکی از کارمندان بخش خدمات درمانی اسپانیا به رویترز گفت: «آنها حقوق ما را به جای آنکه افزایش دهند کاهش داده‌اند. ما در کار غرق شده‌ایم و هیچ حمایتی نمی‌شویم. ما در خطر نابودی قرار گرفته‌ایم».

در ماه نوامبر گذشته نیز ده‌ها هزار نفر در مادرید در حمایت از کارکنان بخش بهداشتی راهپیمایی کردند و خواستار شرایط کاری بهتر شدند. چندی قبل نیز اتحادیه‌های پزشکان خانواده در مادرید اعلام کرده‌اند که به اعتصاب نامحدود خواهند پیوست.اینک بخش بهداشت عمومی مادرید در شرایط بحرانی قرار دارد.

اگرچه مادرید یکی از ثروتمندترین مناطق اسپانیاست، اما دومین شهر از نظر شمار پایین پزشک خانواده به ازای هر نفر است و در مورد پرستاران در انتهای فهرست قرار دارد و کمترین میزان هزینه را برای سرانه مراقبت‌های بهداشتی عمومی هزینه می‌کند. در سال ۲۰۲۰، ساکنان مادرید شاهد کاهش چشمگیر «امید به زندگی» نسبت به شهرهای دیگر در اروپا بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Hasan DK ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    عجب تمام دنیا بهم ریخته و قاریشمش هست و تو این دنیای وانفسا فقط تو ایران اب ار اب تکون نمیخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس