علیرغم این که شبکه های اجتماعی به وجود آمده و بر روی بستر اینترنت بیشتر شرکت ها دست به تبلیغ فعالیت و کالاهای خود می زنند هنوز هم تلویزیون یکی از جاهایی است که مخاطبان زیادی را با خود همراه می کند و می تواند باعث پر فروش شدن محصولات یک شرکت شود.

تبلیغات تلویزیونی اصولا به دو صورت ساخته می شود. در شیوه اول به صورت زنده بازیگر انتخاب کرده و با دوربین فیلم برداری می کنند. در شیوه دوم از موشن گرافیک استفاده کرده و دست به خلق کردن یک کاراکتر جدید و متفاوت می زنند.

هر دو شیوه می تواند بر روی ذهن مخاطب تاثیر بگذارد و شرکت ها را به هدف اصلی که جذب کردن مخاطب است برساند. ولی باید توجه داشت که کاراکترهای انیمیشنی تاثیر بسیار بیشتری بر روی ذهن مخاطبان هدف می گذارند و شرکت ها را در امر تبلیغ خود بهتر یاری می کنند.

قطعا دلایلی وجود دارد که کاراکترها تاثیر بسیار بهتری بر روی ذهن مخاطب دارند و به شرکت ها بهتر کمک می کنند تا به اهداف تجاری از پیش تعیین شده خود برسند. تاثیر کاراکترهای موشن گرافیک بر ذهن مخاطب به قدری است که می توان ساعت ها از آن نوشت.

در سطح مراکز علمی دنیا بررسی های زیادی در این زمینه انجام شده است که چرا کاراکترها از شخصیت های واقعی تاثیر بیشتری بر ذهن مخاطبان می گذارند. البته شاید دلیلش این باشد که آدم ها به فضاها و کاراکترهای فانتزی بسیار بیشتر از فضاها و شخصیت های واقعی علاقه دارند.

یک کاراکتر فانتزی ذهن مخاطب را از روزمرگی هایی که هر روز با آنها دارد دست و پنجه نرم می کند دور کرده و لذت تجربه جدید را به او هدیه می دهد. انسان ها ترجیح می دهند از فضایی که در آن زندگی می کنند دور شده تا حس آرامش بیشتری به دست بیاورند.

تاثیر کاراکترها به قدری است که امروزه بیشتر شرکت های دنیا برای تبلیغات خود متوسل به این شخصیت های خیالی شده اند تا بیشتر از قبل توسط مخاطبان تلویزیونی دیده شوند و بتوانند به توفیقات مالی خوبی در بازار تجارت دست پیدا کنند.

دلایل ساخت کاراکتر به جای بازیگر در تبلیغات تلویزیونی

دلایل ساخت کاراکتر به جای بازیگر در تبلیغات تلویزیونی:

در این سال ها اگر مشاهده می کنید که استفاده از کاراکترهای انیمیشنی بسیار بیشتر از بازیگر های واقعی در تبلیغات تلویزیونی جا افتاده است قطعا دلایلی دارد. هیچ چیزی در دنیا جای هیچ چیز دیگر را نمی تواند بگیرد مگر این که دارای نقاط مثبت بهتری بوده باشد.

هزینه ها بسیار کاهش پیدا می کند:

برای تولید یک تبلیغات تلویزیونی که به صورت سنتی باشد نیاز به استخدام بازیگر، فیلمبردار، کارگردان، صدابردار، تدوینگر و بسیاری از افراد دیگر است. زیاد بودن همین عوامل باعث می شود تا میزان هزینه ها به طرز سرسام آوری افزایش پیدا کند.

شرکت ها همیشه به دنبال راهی هستند تا هزینه های تبلیغات خود را کاهش دهند. تولید تیزر موشن گرافیک و به وجود آوردن یک کاراکتر تخیلی یکی از راه هایی بود که در این مهم توانست به شرکت ها کمک بسیار زیادی بکند.

برای ساخت یک تبلیغ تلویزیونی گرافیکی دیگر نیاز به آن همه عوامل تولید کننده که هر کدام دستمزد مجزا دارند نیست. یکی از بزرگترین مزیت هایی که خلق چنین کاراکترهایی دارد این است که هزینه ها به طرز قابل قبولی کاهش پیدا می کند.

یکی دیگر از مشکلاتی که استفاده از بازیگر داشت این بود که اصولا بازیگرها بعد از معروف شدن درخواست دستمزدهای بیشتری می کردند که همین خود بر میزان هزینه ها می افزود تا بیشتر از قبل مشخص شود که استفاده از کاراکتر به جای بازیگر چقدر از لحاظ اقتصادی به نفع شرکت ها است.

دلایل ساخت کاراکتر به جای بازیگر در تبلیغات تلویزیونی

در کاراکتر موشن گرافیک خلاقیت بیشتری به چشم می خورد:

خلاقیت یکی از نکاتی است که به شدت می تواند مخاطب تلویزیونی را به سمت خود جذب کند. در ساخت تیزر بر پایه بازیگر واقعی دست عوامل تولید کننده بسته است و نمی توانند دخل و تصرف زیادی در اصل تیزر بکنند مگر این که از جلوه های ویژه استفاده کنند که آن هم نوعی انیمیشن است.

کارگردانانی که دست به ساخت تیزر انیمیشنی می زنند از لحاظ به وجود آوردن فضاها و ایده های خلاقانه دستشان بسیار باز است. در یک فضای انیمیشنی می توان هر جور ایده ای که کارگردان داشته باشد را عملی کرد و برای مخاطب تصاویر بی بدیل به وجود آورد.

تجربه نشان داده است که مخاطبان به تیزرهایی که فضایی فانتزی دارند بیشتر توجه نشان می دهند و با آن تا انتها همراهی می کنند. دقیقا همین نکته است که باعث می شود بیشتر شرکت ها برای تولید تیزر خود به سراغ شرکت های رسانه ای بروند و دست به تولید تیزر انیمیشنی مخصوص به خود بزنند.

کاراکترها تاثیر بیشتری بر ذهن مخاطب هدف می گذارند:

یک دلیل دیگری که تبلیغات تلویزیونی به سمت انیمیشن گرایش پیدا کرده است عامل تاثیر است. برای شرکت ها اهمیت دارد که مخاطبان را بتوانند تحت تاثیر بیشتر قرار داده و از این طریق بتوانند به سود بیشتری دست پیدا کنند.

تاثیر بر مخاطبان کار چندان آسانی نیست برای این که یک تیزر انیمیشنی به این هدف دست پیدا کند باید یک کاراکتر خاص داشته باشد که ایده ای نو را با خود حمل می کند. امروزه ذهن مخاطبان از کاراکترها اشباع شده است و برای این که یک کاراکتر گل کند باید بسیار خاص باشد.

وقتی صحبت از خاص بودن می شود یعنی این که قدرت جذب مخاطبان را به سمت خود داشته باشد. یک لحن مخصوص به خود داشته باشد که مدام در ذهن مخاطب خود را تکرار کند تا بتواند تاثیری را که نیاز است بر ذهن او بگذارد.

دلایل ساخت کاراکتر به جای بازیگر در تبلیغات تلویزیونی

مخاطبان به فضاها و شخصیت های فانتزی بیشترعلاقه دارند:

تجربه صدها تیزر تبلیغاتی انیمیشنی موفق نشان داده است که مخاطبان به یک کاراکتر خیالی بسیار بیشتر از یک بازیگر واقعی علاقه دارند و به آن توجه می کنند. از این نمونه ها در تلویزیون خودمان هم سیا ساکتی بود که با استقبال فراوان مخاطبان همراه شد.

زمانی که میزان حوادث رانندگی زیاد بود و نیاز به آموزش عمومی حس می شد با به وجود آوردن شخصیتی مثل سیا ساکتی دست به آموزش قوانینی مثل بستن کمربند و رد نشدن از چراغ قرمز در صدا و سیما زده شد که تاثیر بسیار شگرفی بر ذهن مخاطبان داشت و مخاطبان هدف که رانندگان بودند به آن علاقه بسیار زیادی نشان دادند. همین خود نشان می دهد که یک کاراکتر مناسب چقدر می تواند حتی بر فرهنگ رانندگی یک کشور تاثیر مثبت بگذارد.

سفارش کاراکتر اختصاصی

همان طور که در مقاله بالا خواندید و دانستید به وجود آوردن یک کاراکتر انیمیشنی بسیار بیشتر از یک شخصیت عادی فیلم برداری شده بر روی ذهن مخاطبانی که هدف تبلیغات تجاری یک شرکت هستند اثر می گذارد. این تاثیرات معمولا بعد از پخش شدن تبلیغات و بالا رفتن میزان فروش شرکت ها بیشتر به چشم می آید. تجربه نشان داده است مخاطبان هر چه بیشتر در مجاورت یک تبلیغ تلویزیونی باشند و با آن بهتر ارتباط برقرار کرده باشند بیشتر متمایل می شوند که به سمت خرید از آن شرکت بروند.

در آخر لازم به یادآوری است که آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو با سال ها تجربه در امر ساخت انواع تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک این آمادگی را دارد تا آن را برای شما صاحبان کسب و کار تجاری تولید نماید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس