حسابرسی

مدیرعامل سازمان حسابرسی گفت: در سال جاری ۹۱ شرکت دولتی به خاطر تخلفات حسابرسی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند از این بین برخی هم بانک‌های دولتی، شرکت‌های دولتی و شرکت‌های مادرتخصصی بوده‌اند.

به گزارش مشرق، قدرت‌الله اسماعیلی، مدیرعامل جدید سازمان حسابرسی امروز در اولین نشست خبری خود اعلام کرد: سازمان حسابرسی زیرمجموعه وزارت اقتصاد است و بر اساس قانون بر عملکرد ۷۵۰ شرکت دولتی و وابسته به دولت نظارت دارد و گزارش‌های متعدد حسابرسی، بازرسی قانونی،‌حسابرسی عملیاتی و حسابرسی تملک دارایی سرمایه‌ای را تهیه و به مراجع ارسال می‌کند.

وی افزود: گزارش حسابرسی شرکت‌های عمومی دولتی برای اولین از طریق سامانه کدال در اختیار مردم قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل سازمان حسابرسی، در ۹ ماهه سال جاری ۱۶۷۱ فقره گزارش توسط سازمان حسابرسی صادر شده است که از این تعداد ۵۲ درصد گزارش‌های دارای اظهارنظر مقبول، ۴۶ درصد اظهارنظر مشروط و ۲ درصد عدم اظهارنظر و همچنین اظهارنظر مردود داشته است.

به گفته مدیرعامل سازمان حسابرسی، در سال جاری ۹۱ شرکت دولتی به خاطر تخلفات حسابرسی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند از این بین برخی هم بانک‌های دولتی و شرکت‌های دولتی و شرکت‌های مادرتخصصی بوده‌اند.

اسماعیلی مهمترین موارد تخلف در این شرکت‌ها را عدم رعایت قوانین و مقررات از جمله قانون بودجه، قانون برنامه، قانون احکام دائمی و عدول از بودجه و نیز عدم رعایت قانون پولشویی عنوان کرد و گفت که یک سری تکالیفی به شرکت‌ها محول شده و برخی شرکت‌ها آن تکالیف را انجام نداده‌اند.

وی‌ گفت:‌ در سال گذشته قرارداد توسعه نرم‌افزار حسابرسی را منعقد کرده‌ایم، بهره‌برداری آزمایشی از سامانه این سازمان در سال آینده انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • غلامعلی حلواساز IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    اگر تخلفشون ثابت شد باید بمردمشناسانده بشن و از کار برکنارشون کنید راه درست اینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس