دستور اژه‌ای به مسئولان قضائی برای اهتمام دراجرای فرمان عفو رهبری

رئیس قوه قضائیه خطاب به مسئولان قضائی، گفت: برای اجرایی و نهایی کردن هر چه زودتر عفو اخیر رهبری و تعیین تکلیف همه متهمان و محکومان و زندانیانِ مشمول این عفو تلاش کنید.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، روز دوشنبه (۲۴ بهمن) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه، پیشاپیش مبعث حضرت رسول اکرم (ص) را تبریک و تهنیت گفت و ضمن قدردانی فراوان از مردم متدیّن، انقلابی، زمان‌شناس و بصیر ایران اسلامی بواسطه خلق حماسه در یوم‌الله ۲۲ بهمن، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی بار دیگر حماسه‌ای کم نظیر آفریدند و دشمنان و بدخواهان را مأیوس کردند؛ حضور باعظمت و با شعور و احساسات مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن، توطئه‌های این سال‌ها و این ماه‌های دشمنان را در نصف روز نقش بر آب کرد و به دشمنان داخلی و خارجی به اثبات رساند که از شناخت جمهوری اسلامی و مردم متدیّن ایران عاجز هستند و با محاسبات غلط، توطئه‌چینی می‌کنند و به هزیمت می‌روند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حضور حماسی مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن، وظایف مسئولان و کارگزاران را سنگین‌تر کرد، گفت: باید همه توان و وسع خود را برای خدمت به نظام و ملت و کشور به کار بگیریم؛ من در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن با مشاهده حضور پرشکوه مردم با خدا بار دیگر عهد کردم که هر چه در توان دارم برای خدمت به این نظام و مردم به کار ببندم؛ به شما مسئولان قضائی نیز توصیه می‌کنم که هر چه در توان دارید برای خدمت به نظام و مردم به کار بگیرید؛ باید خدمت‌رسانی هر چه مطلوب‌تر و بهتر به مردم را جزو کارهای لازم خود بدانیم؛ همین خدمت‌های صادقانه است که دشمنان را مأیوس و مردم را امیدوارتر می‌کند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه مجدداً نهایت قدردانی خود را از مقام معظم رهبری به سبب عفو اخیر متهمان و محکومان به عمل آورد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این اعیاد و ایام فرخنده و مبارک، عنایت فرمودند و تعداد قابل توجهی از متهمین و محکومان را مورد عفو و رأفت اسلامی قرار دادند؛ نه تنها زندانیان و محکومان و خانواده‌های آنها بلکه بسیاری از مردم ایران اسلامی بواسطه این عنایت معظم‌له، مسرور و خرسند شدند.

رئیس عدلیه افزود: حقیقتاً مقام معظم رهبری در تمام این سه دهه بیشترین خیرخواهی و دلسوزی را برای مردم دارند و در برابر دشمنان نیز از نهایت اقتدار بهره‌مند هستند و با اقدامات و مواضع‌شان دشمن را مأیوس و مردم را خوشحال و خرسند می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ضمن قدردانی از مسئولان ذیربط قضائی به سبب اهتمام در اجرای فرمان عفو اخیر مقام معظم رهبری در قبال متهمان و محکومان و زندانیان، خطاب به آنها دستور داد برای اجرایی و نهایی کردن هر چه زودتر عفو اخیر مقام معظم رهبری و تعیین تکلیف همه متهمان و محکومان و زندانیانِ مشمول این عفو و اعلام مراتب به آنها و خانواده‌های‌شان، تلاش بیشتری را مصروف دارند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به وضعیت آن دسته از محکومان و زندانیان که دارای شاکی خصوصی هستند نیز گفت: این بخش از زندانیان و محکومان چنانچه بتوانند تا پایان سال رضایت شاکی خصوصی خود را جلب کنند می‌توانند از عفو اخیر بهره‌مند شوند؛ در همین راستا ضروری است بخش‌های ذیربط قوه قضائیه از جمله مرکز توسعه حل اختلاف، رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها، برای تحصیل رضایت شکات محکومان و زندانیان، ضمن توجه به حقوق مادی و معنوی شکات، نهایت تلاش خود را مصروف دارند؛ امیدواریم این شکات نیز برای رضای خدا، همراهی‌های لازم را داشته باشند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به دروغ‌پراکنی‌ها و تلاش‌های مذبوحانه شیطان‌صفتان برای کاستن از حلاوت عفو اخیر مقام معظم رهبری در قبال تعداد قابل توجهی از متهمان و محکومان و زندانیان، مجدداً خطاب به عفوشدگان توصیه کرد که ضمن بی‌توجهی به این دروغ‌ها و تلاش‌های شیطان صفتان، مراقبت داشته باشند تا در دام شیطان قرار نگیرند.

رئیس عدلیه در ادامه نشست امروز با توجه به قرار گرفتن در هفته‌های پایانی سال، به تمامی مسئولان و واحدهای قضائی در صف و ستاد دستور داد تا آنجا که مقدور است و با تلاش‌های مضاعف، به گونه‌ای امور را تمشیت کنند که کارهای سال جاری به سال آتی موکول نشود. وی افزود: در همین راستا، معاونت مالی و پشتیبانی نیز نهایت مساعدت را در قبال همکارانی که در این ایام کارهای فوق‌العاده و شبانه‌روزی می‌کنند داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین به معاونت مالی و پشتیبانی قوه قضائیه نیز دستور داد با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، برای کمک و مساعدت بیشتر به همکاران و نیروهایی که دریافتی کمتری دارند، برآوردها و اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس قوه قضائیه در پایان با اشاره به در پیش بودن مناسبت‌های دینی و ملی، به بخش‌های ذیربط در دستگاه قضائی دستور داد همچون سال‌های گذشته برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنها و به طور کلی همه محرومان، مقدمات جلب و جذب کمک‌ها و مساعدت‌های مردم و خیّرین را فراهم آورند.

در بخش دوم جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضائی قوه قضائیه با اشاره به اقدامات گسترده و شبانه‌روزی مراجع قضائی در راستای اجرای دستور عفو اخیر مقام معظم رهبری، اظهار کرد: روند اجرای تطبیق معیارها با مصادیق در جریان دستور عفو اخیر مقام معظم رهبری، با سرعت و دقت خوبی در حال انجام است و این فرآیند همچنان ادامه دارد.

دستگیری یک جاعل حرفه‌ای و غاصب عنوان به همراه تعدادی از مرتبطین وی

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز در این جلسه از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای و غاصب عنوان به همراه تعدادی از مرتبطین این فرد در اصفهان خبر داد و گفت: این جاعل با مراجعه به مراکز امنیتی و قضائی، در قبال اخذ وجه کلان از افراد مبادرت به تهیه گواهی‌های پزشکی عدم تحمل حبس برای آنها می‌کرد.

کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز در این جلسه با اشاره به راه اندازی سامانه قرعه کشی ارجاع به کارشناس اظهار کرد: در راستای حل مشکلات کارشناسی و توزیع عادلانه پرونده‌ها میان کارشناسان، از دو ماه پیش سامانه قرعه‌کشی ارجاع به کارشناس از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه راه‌اندازی شد و تا امروز دادگستری استان‌های تهران، یزد، ایلام، بوشهر، کرمانشاه، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و البرز، در استفاده از این سامانه پیشتاز بوده‌اند.

همچنین در بخش دیگری از این جلسه، اعضای شورای عالی قوه قضائیه به بحث و تبادل‌نظر پیرامون موضوع تعیین نرخ دیه سال ۱۴۰۲ پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 1
    سامانه سامع ارتباطات مردمی قوه قضاییه دردسترس نیست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس