کد خبر 1464426
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
دلار

امروز دوشنبه نرخ دلار در برابر دینار افزایش قابل توجهی را در بازارهای داخلی و بورس بغداد ثبت کرد.

به گزارش مشرق، بنابر اعلام پایگاه بغداد الیوم، بورس مرکزی الکفاه و الحارثیه در بغداد صبح امروز ۱۴۹ هزار و ۵۰۰ دینار در مقایسه با ۱۰۰ دلار ثبت کرد.

نرخ خرید و فروش دلار در صرافی‌های بغداد نیز شاهد افزایش بود؛ به طوری که نرخ فروش هر دلار ۱۵۰۰ دینار و نرخ خرید توسط صرافی‌ها نیز ۱۴۸۵ دینار در ازای هر دلار بود.

طبق گزارش این پایگاه «اکثر صرافی‌ها فقط دلار می‌خرند و نمی‌فروشند».

دیروز نیز پایگاه شفق نیوز گزارش داد، فروش دلار توسط بانک مرکزی عراق به شکل گسترده‌ای افزایش یافت و از مرز ۳۰۰ میلیون دلار گذشت.

دفتر نخست‌وزیر عراق، هیئت دولت عراق در جلسه روز سه شنبه خود که به ریاست «محمد شیاع السودانی» برگزار شد، با کاهش قیمت رسمی دلار از ۱۴۷۰ دینار به ۱۳۰۰ دینار موافقت کرد. این اقدام باعث شد عراقی‌ها برای فروش دلارهایشان به صرافی‌ها هجوم ببرند.

کارشناسان اعلام کرده اند که دلالان و افرادی که حجم زیادی از دلار را به قیمت ۱۶۰۰ دینار در روزهای گذشته و در زمان موج افزایش قیمت دلار خریداری کرده اند بیشترین ضرر را خواهند کرد.

تصمیم کاهش قیمت رسمی دلار در حالی گرفته شده که به علت تشدید تدابیر مبارزه با پول‌شویی در عراق، قیمت ارز در بازار آزاد این کشور به بیش از ۱۶۵۰ دینار رسیده است.

اغلب صاحبان صرافی تاکید کردند که قیمت دلار امروز و فردا کمتر از ۱۵۰۰ دینار خواهد بود و ممکن است به اعداد بسیار پایین هم برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    در ایران هم بالا کشید! این که تازگی ندارد ببم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس