کمیسیون تلفیق تکلیف جدیدی برای وثیقه وام کشاورزان تعیین کرد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از تکلیف جدید این کمیسیون برای وثیقه وام کشاورزان خبر داد.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون بانک مرکزی را مکلف کردند تا یک ماه پس از لازم‌الاجرا شدن قانون بودجه، زمینه را برای پذیرش حساب یارانه، پروانه حفر چاه، پروانه چرای دام و سند زمین کشاورزی را به عنوان وثیقه دریافت وام از بانک‌های دولتی و خصوصی برای کشاورزان و دامداران سنتی فراهم کند.

وی افزود: در حوزه آبرسانی نیز اعضای کمیسیون مناطق دارای تنش آبی به ویژه استان سیستان و بلوچستان را در اولویت طرح‌های آبرسانی قرار دادند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهار کرد: اعضای کمیسیون در این راستا وزارت نیرو را مکلف کردند تا ظرف ۶ ماه روستاهای بالای ۲۰ خانوار که آبرسانی به آن‌ها انجام نشده را شناسایی و ۲۰ درصد از اعتبارات مربوط به آبرسانی به روستاها و شهرها را در این بخش به مصرف برساند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون تلفیق همچنین وزارت نیرو را مکلف کردند تا نسبت به واگذاری زمین به صورت موقت (یک ساله) برای آبزی‌پروری کشت موقت، تأسیس کارگاه‌های موقت و مواردی از این دست اقدام کند.

وی افزود: اعضای کمیسیون تلفیق همچنین در مصوبه‌ای به دانشگاه‌ها اجازه دادند تا اموال و ساختمان‌های مازاد و یا برای تکمیل طرح‌های عمرانی خود به فروش برسانند و یا ساختمان‌های مازاد را برای خوابگاه‌های متأهلی تغییر کاربری دهند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین اعضای کمیسیون مصوب کردند تا زمین‌های کشاورزی که مورد اختلاف کشاورزان و اداره منابع طبیعی استان‌ها و شهرستان‌ها است تا زمانی که پرونده آن‌ها تعیین تکلیف نشده به عنوان زمین کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس